سامسونگ قصد دارد یک گوشی از سری A را با چیپست اسنپدراگون 845 معرفی کند

چند وقتی است که رقابت سنگینی در بازار اسمارت‌فون‌ها ایجاد شده است. این رقابت به حدی سخت و نفس‌گیر بوده که باعث شده کمپانی سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان دست به تغییر استراتژی بزند. معرفی یک دیوایس از سری A که مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 است، می‌تواند نشانه‌ای از این تغییرات باشد.

چندی پیش کمپانی سامسونگ اعلام کرد که با ایجاد تغییر در استراتژی تولید محصولات خود قصد دارد برخی از ویژگی‌های خاص و جدید پرچمدارانش را به گوشی‌های میان‌رده بیاورد. خبرهای چند روز اخیر به سمتی رفته که گفته می‌شود در آینده‌ای نزدیک می‌توان نمودی از این تغییرات را مشاهده کرد. آن‌طور که سامسونگ اعلام کرده، این کمپانی قصد دارد در تاریخ 11 اکتبر (19 مهر) یک دیوایس جدید معرفی کند. در همین حال یکی از منابع داخلی این کمپانی به تازگی ادعا کرده که سامسونگ خود را برای معرفی یک گوشی از سری A که به تراشه اسنپدراگون 845 مجهز شده، آماده می‌کند.

پیش‌بینی‌ها بر این است اگر چنین اتفاقی رخ دهد، قیمت اسمارت‌فون مورد نظر تنها اندکی پایین‌تر از قیمت پرچمداران حال حاضر این کمپانی باشد. از چنین موضوعی می‌توان این‌گونه برداشت کرد که سامسونگ این گوشی را به هدف مقابله با آی‌فون Xr اپل روانه بازارها خواهد کرد. بد نیست بدانید زمان عرضه آی‌فون ارزان قیمت اپل نیز تنها چند روز پس از معرفی این محصول خواهد بود. در باب مشخصات این فرامیان‌رده یا بهتر است بگوییم پرچمدار (!) می‌توان انتظار داشت که از نمایشگری سوپرامولد با نسبت تصویر 18.5 به 9، حداقل رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و طراحی کم‌حاشیه با کناره‌های باریک بهره‌ ببرد.

از آن‌جایی که سامسونگ اخیرا تمرکز بیش‌تری روی دوربین محصولاتش داشته و حتی چند روز پیش در تیزری مرموز عدد 4 را نشان داده، برخی گمانه‌زنی‌ها از حضور چهار دوربین در قاب پشتی این دستگاه حکایت داشتند که البته کمی عجیب به نظر می‌رسد اما برخی دیگر به مجموع چهار دوربین در قاب پشتی و جلویی اشاره کردند که معقول به نظر می‌آید. در هر حال پیش‌بینی ما بر این است که قاب پشتی این هندست میزبان حداقل دو دوربین خواهد بود اما اگر تعداد بیش‌تری سنسور در این بخش ببینیم، چندان هم تعجب نخواهیم کرد.

در ادامه پیش‌بینی مشخصات سخت‌افزاری این گجت می‌توان حضور 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا را در کنار چیپست اسنپدراگون 845 آن برشمرد. با توجه به آن‌که مدت زیادی از عرضه نسخه نهایی اندروید 9 پای می‌گذرد، امیدواریم محصول پیش روی ما از همان ابتدای کار آخرین نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل را اجرا کند. این را هم در نظر بگیرید که ممکن است توسعه این هندست مدت‌ها پیش صورت گرفته باشد و بر همین اساس شاید سامسونگ آن را با همان اندروید 8.1 اوریو همراه کند.

با این همه هنوز مشخص نیست که این صحبت‌ها چقدر صحت دارد و در صورت درست بودن آن، کمپانی سامسونگ دقیقا چه زمانی قصد دارد که گوشی مورد نظر را رسما معرفی کند. بد نیست اشاره کنیم کره‌ای‌ها چندی پیش تایید کردند که قصد دارند گوشی گلکسی A9 پرو را روانه بازارها کنند که احتمال می‌رود همین محصولی باشد که انتظارش را داریم. در واقع این محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 بوده و در بازارهای جهانی با نام گلکسی A10 به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH