توقف تولید سری گلکسی J و عرضه سری جدید گلکسی M در آینده نزدیک توسط سامسونگ

سامسونگ پس از تلاش‌های اخیر جهت رقابت با رقبای چینی خود، تصمیم گرفته تا با عرضه اسمارت‌فون گلکسی A9 پرو در روز 11 اکتبر عصر جدیدی را برای کسب‌وکار گوشی‌های‌هوشمند خود ایجاد نماید.

اما بر اساس یک گزارش جدید، تدابیر سامسونگ تنها شامل افزودن ویژگی‌های اضافی به اسمارت‌فون خود نیست. در واقع سامسونگ طی سال آینده تدریجا سری گلکسی A را به‌سوی محصولاتی با بازه قیمتی پایین گسترش خواهد داد؛ از این‌رو حذف سری گلکسی J کنونی در دستور کار قرار دارد. این حرکت به‌دلیل شهرت بالاتر و احساس طراحی ممتازتر برند گلکسی A اجرا می‌شود و سامسونگ امیدوار است که چنین اقدامی در بلندمدت، فروش کمپانی را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

غول کره‌ای علاوه بر توسعه سری گلکسی A تصمیم دارد تا سری جدیدی از اسمارت‌فون‌های پایین‌رده خود را تحت برند گلکسی M تولید نماید. این نام‌گذاری، آخرین بار در سال 2012 مورد استفاده قرار گرفت؛ اما اکنون در قالب بخشی از فرآیند احیای این برند، سری گلکسی M به‌عنوان جایگزین سری فعلی گلکسی On در چین و هندوستان لحاظ خواهد شد؛ کشورهایی که این اسمارت‌فون‌ها را در وهله اول به فروش می‌رسانند.

سامسونگ گلکسی J5 2017

برخلاف استراتژی‌های اخیر سامسونگ انتظار می‌رود که این کمپانی به‌منظور حفظ جایگاه خود در هندوستان و حضور پررنگ‌تر در چین و آمریکای‌لاتین، سود حاصل از عرضه سری جدید گلکسی M را به حداقل برساند. با این وجود نهایتا کسری سوددهی مربوط به این بخش با افزایش میزان فروش سری گلکسی A جبران خواهد شد.

در مجموع به‌نظر می‌رسد که سامسونگ ظرف 12 ماه آینده، تجارت اسمارت‌فون‌های خود را به شکل قابل‌توجهی اصلاح نماید. با این‌حال بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اعمال چنین تغییراتی (که معرفی محصولات سری گلکسی P و گلکسی R را شامل خواهد شد) برای حفظ جایگاه کمپانی کفایت خواهند کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH