اسمارت‌فون انقلابی سامسونگ گلکسی‌ نوت 9 در کیف دستی یک کاربر آتش گرفت!

دیجی کو، مدیرعامل سامسونگ در جریان مراسم رونمایی از اسمارت‌فون جدید سامسونگ اعلام کرد که باتری فبلت گلکسی‌نوت 9 در مقایسه با کلیه نمونه‌های دیگر ایمنی بیش‌تری دارد. اما اکنون یک زن از این تولیدکننده کره‌ای شکایت کرده است؛ زیرا گوشی گلکسی‌نوت 9 وی به‌طور ناگهانی در یک کیف دستی آتش گرفته است.

مطمئنا بروز چنین حوادثی برای دستگاه‌های سامسونگی در شهر سئول بسیار وحشتناک خواهد بود. اما این حادثه در روز 3 سپتامبر و اندکی پس از نیمه‌شب رخ داد. دایان چانگ، کارگزار املاک و مستقلات داستان را این‌گونه توصیف می‌کند: گوشی گلکسی‌نوت 9 او در حین استفاده به‌صورت غیرمعمول داغ شده بود. به همین خاطر وی گوشی را از دست خارج نموده و درون کیف دستی قرار داد. سپس وی صدای عجیبی شنید و متوجه خروج دود سیاه‌رنگ غلیظی از کیف دستی خود شد. در آن لحظه، چانگ درون آسانسور بود. وی با وحشت آسانسور را متوقف نمود، محتوای کیف دستی را خالی و گوشی گلکسی‌نوت 9 که همچنان در حال سوختن بود را به گوشه‌ای پرتاب کرد. او در خارج از آسانسور، انگشتان خود را نیز سوزانده بود.

گفته شده که مردی پس از مشاهده صحنه، گوشی را درون پارچه‌ای پیچیده و آن‌را در یک سطل آب انداخته است و به‌دنبال این اقدام، آتش‌سوزی اسمارت‌فون متوقف شده است. چانگ شکایت کرده که در جریان این حادثه، شوک روانی سختی را تجربه نموده است؛ از طرفی کلیه محتویات کیف نیز نابود شده و وی دیگر نمی‌تواند با مشتریان خود تماس بگیرد.

آیا سامسونگ گلکسی‌نوت 9 خطرناک‌تر از چیزی است که تصور می‌کنیم؟

این حادثه تا این لحظه تنها یک مورد شخصی تاییدنشده است

حتی اگر مشتری خسارت‌دیده سامسونگ، شکایت خود را مطرح نموده باشد، هنوز هیچ چیز ثابت نشده است؛ خصوصا این‌که حادثه مذکور، مشکلی عمومی در ارتباط با گلکسی‌نوت 9 و باتری قابل شارژ آن نیست. با مشاهده روال آزمایشات گسترده‌ای که سامسونگ طی 2 سال گذشته از آن‌ها رونمایی کرده است؛ بروز چنین حوادثی را بایستی کاملا منتفی دانست. به هرحال بسیار روشن است که این مشکل باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اکنون سامسونگ به‌منظور شفاف‌سازی هر چه سریع‌تر علت واقعی این حادثه، تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست. تکرار مشکلاتی که در ناکامی گلکسی‌نوت 7 نقش چشم‌گیری داشتند، برای کمپانی پیشرو در بازار که خود را تحت فشار رقابتی فزاینده از سوی سایر تولیدکنندگان به‌خصوص هواوی و شیائومی میبیند، امری فاجعه‌بار خواهد بود.

در واقع تکرار سناریوی باتری در سری نوت به‌خودی‌خود به هواوی کمک می‌کند تا با تاختن بر تولیدکننده شماره یک اسمارت‌فون در جهان به موفقیتی سریع‌تر از حد انتظار دست یابد. اما هنوز زمان برای طرح چنین پیش‌بینی‌هایی خیلی زود است.

آیا شما تصور می‌کنید که تراژدی انفجار اسمارت‌فون‌های گلکسی‌نوت واقعا تکرار خواهد شد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH