گلکسی P30 اولین اسمارت‌فون سامسونگ مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود

سامسونگ هنوز هم فکر استفاده از فناوری حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش را کاملا فراموش نکرده است. شایعات بسیاری وجود دارند که حاکی از بهره‌مندی گلکسی S10 از این فناوری هستند. با این وجود امکان دارد پرچم‌دار سال بعد کره‌ای‌ها عنوان اولین گوشی شرکت با این فناوری را به خود اختصاص ندهد. بر اساس گزارشات فاش شده از برخی منابع، ظاهرا سامسونگ در نظر دارد مدلی ساده از این فناوری را در گوشی گلکسی P30 خود که پیش از خانواده S10 عرضه خواهد شد، ارایه کند.

سامسونگ چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که از این پس گوشی‌های هوشمند خود را در قالب خانواده S برای گوشی‌های بالارده، A برای هندست‌های میان‌رده و M برای دستگاه‌های پایین‌رده عرضه خواهد کرد. اما امکان آن وجود دارد که این استراتژی جدید تنها منحصر به محصولاتی باشد که عرضه جهانی را تجربه می‌کنند. پس با این حساب صحبت از سری W برای گوشی‌های خم‌شدنی و P برای بازار چین عجیب نخواهد بود.

اطلاعات زیادی در خصوص گلکسی P30 وجود ندارد، اما به گفته برخی منابع آگاه این گوشی به همراه یک مدل پلاس با قابلیت حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش وارد بازار خواهد شد. این که چرا سامسونگ در نظر دارد یک ویژگی مهم و مورد انتظار برای کاربران خود را در یک گوشی تقریبا ناشناخته عرضه کند، جای سوال دارد. اما از طرف دیگر باید رویه جدید شرکت را به یاد آوریم؛ سیاست‌هایی که به موجب آن اولین دوربین سه‌گانه به جای یک پرچم‌دار، به یک گوشی از سری A تعلق گرفت.

گفته می‌شود سنسور به کار گرفته شده در گلکسی P30 فناوری ساده‌ای خواهد داشت و به مانند گلکسی S10 نخواهد بود. این حسگر دارای یک سنسور اپتیکال اثر انگشت خواهد بود. به مانند همان‌هایی که پیش از این در برخی اسمارت‌فون‌های شیائومی و ویوو شاهد استفاده از آنها بوده‌ایم. در عوض شنیده‌ها حکایت از آن دارند که شرکت کره‌ای در پرچم‌دار جدید خود از تکنولوژی اولتراسونیک کوالکام بهره‌مند خواهد شد.

مورد عجیب دیگر در خصوص گلکسی P30 استفاده از صفحه نمایش LCD به جای پنل‌های امولد به کار رفته در محصولات سامسونگ است. تقریبا تمامی گوشی‌هایی که با فناوری حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش عرضه شده‌اند، دارای پنل اولد بوده‌اند، اما شایعات تایید نشده‌ای وجود دارند که بیان می‌کنند شرکت JDI به فناوری دست یافته است که می‌توان از این تکنولوژی در LCDها نیز استفاده کرد. مطمئنا در روزهای پیش رو اخبار بیشتری در خصوص گوشی جدید سامسونگ خواهیم شنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH