چگونه با گلکسی S8 و گلکسی‌ نوت 8 ویدئوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه بگیریم؟!

تصور شما در خصوص یک حسگر تصویر پیشرفته که قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است، بدان معنا نیست که شما می‌توانید این‌کار را بر روی اسمارت‌فون خود انجام دهید. پردازنده گوشی شما بایستی قادر به پشتیبانی از این بار پردازشی نسبتا سنگین باشد و حتی در این صورت، تولیدکننده هندست شما باید امکان دسترسی به این ویژگی را برای کاربران فراهم نماید.

هنگامی‌که یکی از موارد الزامی ارضا نشود، کاربران به‌خاطر محرومیت از امکاناتی که بایستی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، ناراحت می‌شوند. خوشبختانه اکنون برای دارندگان اسمارت‌فون‌های گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس و گلکسی‌نوت 8 که از پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ استفاده می‌کنند، این‌کار امکان‌پذیر شده است.

اگرچه سنسورهای دوربین موجود بر روی پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ قادر به انجام چنین کاری بودند؛ اما سامسونگ تنها طی سال جاری اقدام به فعال‌سازی قابلیت ضبط ویدیویی 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه نموده است. زیرا این مشخصه تنها با تراشه اسنپ‌دراگون 845 ارایه شده و کوالکام نیز نهایتا از آن پشتیبانی کرده است. گفته شده که تراشه سال گذشته سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 پیش‌تر قادر به ضبط محتوا با چنین رزولوشن بالایی بوده است. اما سامسونگ به‌منظور رقابت عادلانه این محصول با تراشه اسنپ‌دراگون 835، ویژگی مذکور را غیرفعال کرد.

این اقدام ظاهرا ناعادلانه به‌نظر می‌رسد. خبر خوب این‌که انجمن XDA برای دسترسی به این ویژگی روی پرچم‌داران سال 2017 سامسونگ روشی ارایه نموده است. خبر حتی بهتر این است که شما به روت کردن دستگاه خود نیز ابدا نیازی نخواهید داشت. شما بایستی یک فایل APK را سایدلود کنید. بنابراین بهتر است بدانید که باید چه کارهایی را انجام دهید.

پس از نصب برنامه تنها بایستی قطعه کد زیر را کپی کرده و در “اسکریپت ویرایش دوربین” برنامه وارد نمایید:

preview-size=%pref_width%x%pref_height%
video-size=%video_width%x%video_height%
camera-mode=1
cam_mode=1
cam-mode=1
video-hfr=60
preview-fps-range=60000,60000

با زدن دکمه Apply، این‌کار به خوبی پایان خواهد یافت. تاکنون هیچ‌گونه گزارشی پیرامون بروز اتفاقات ناگوار منتشر نشده است. فقط به‌خاطر داشته باشید که در این حالت، حجم فایل‌های ویدیویی از اندازه معمول آن‌ها بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH