شارژ شدن 41 درصد از باتری گوشی در 10 دقیقه: به آینده خوش آمدید!

چه چیز سریع‌تر از رعد‌و‌برق، تنها در یک چشم به هم زدن می‌تواند باتری را شارژ کند؟ جواب این سوال را تنها در جعبه گوشی اوپو Find X Automobili Lamborghini می‌توانید پیدا کنید! یک گوشی ‌هوشمند از جمع بزرگان که به همراه خود فناوری فوق‌العاده جذاب و جدید سیستم شارژ فوق‌سریع را به ارمغان آورده است. سوپر‌شارژری به نام VOOC!

شارژ

سوپر‌شارژر VOOC چقدر سریع است و چطور کار می‌کند؟

مطمئنا اوپو تنها شرکتی نیست که قصد ایجاد یک تحول بزرگ و انقلاب در سیستم شارژ سریع گوشی‌های هوشمند را داشته باشد ولی تفاوت در این است که شرکت اوپو در کارش جدی و مصمم بوده و به قولی که داده است عمل می‌کند. آنها باتری‌ دستگاه‌های اندرویدی را فراموش نکرده‌اند و سیستم شارژ فوق‌سریع خود را معرفی کردند.

آیا شما Dash Charge گوشی وان‌پلاس 6 را که بعد‌ها به Warp Charge تغییر نام داد را به خاطر می‌آورید؟ سیستم شارژ سریع مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس اکنون به عنوان مبنای کار سیستم شارژ فوق سریع VOOC (Voltage Open Loop Multi-step Constant-Current Charging) اوپو قرار گرفته است. این سیستم شارژ “قدیمی” جدید، توسط شرکت اوپو ابتدا در سال 2014 در R5 به کارگرفته شد و به کاربر اجازه می‌داد تا باتری گوشی هوشمند را بدون تغییر در میزان ولتاژ و تنها با افزایش جریان، شارژ نماید.

شارژر‌های سازگار با سیستم VOOC معمولا با خروجی ولتاژی برابر 5 ولت کار می‌کنند ولی با رساندن جریان به 4 آمپر، در مجموع قدرتی برابر با 20 وات را تولید می‌کنند. از طرف دیگر با مجهز شدن به سیستم پالس اوپو، هم باتری و هم منبع نیرو (پریز) بدون هیچ‌گونه خطری و با ایمنی کامل، نسبتا خنک می‌مانند.

شارژ

این شرکت چینی در مراسمی که در موزه مشهور لوور پاریس برگزار شد علاوه بر گوشی هوشمند Find X، با یک محصول ویژه دیگر نیز، حضار و طرفدارانش را سورپرایز کرد. سیستم شارژ جدید سوپر‌شارژر VOOC کار شارژ باتری نسخه Find X Automobili Lamborghini اوپو، را به عهده خواهد داشت.

شارژر جذاب VOOC اوپو با خروجی 5 ولت و جریان 10 آمپری در مجموع 50 وات قدرت تولید خواهد کرد. برای ساده‌تر شدن محاسبات باید بگویم این شارژر می‌تواند باتری 3400 میلی‌آمپری گوشی را در عرض 30 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ نماید. حالا بهتر می‌توانید این داده‌ها را با محبوب‌ترین سیستم‌های شارژی شرکت مشهور کوالکام، که در جدول زیر برایتان به نمایش گذاشته‌ایم، مقایسه کنید.

شارژ

سیستم جدید این امکان را به شما می‌دهد که تنها در مدت 10 دقیقه بیشتر از 41 درصد از باک باتری را پر کنید. در یک جمله، این به معنای دمیدن روح زندگی در کالبد بی‌شارژ گوشی‌ هوشمند‌تان در یک چشم بهم زدن است! اما چطور چنین چیزی رخ می‌دهد؟ بسیار ساده ولی هوشمندانه است.

اوپو از یک ترفند جالب برای به حداکثر رساندن عملکرد سوپر‌شارژر VOOC استفاده کرده است. آنها به جای استفاده از یک عدد باتری 3400 میلی‌آمپری، از دو عدد باتری 1700 میلی‌آمپری در دل گوشی Find X خود سود جسته‌اند، که می‌تواند بسیار سریع‌تر شارژ شود و این راز شارژر شگفت‌انگیز اوپو را روشن می‌کند.

اکنون با وجود این تحول هوشمندانه در این گوشی ‌‌هوشمند چینی، باید بعد از این شاهد تغییر در سبک زندگی و حتی رفتار کاربران باشیم. حالا شما با خیالی آسوده می‌توانید تا آخرین میلی‌آمپر شارژ باتری گوشی خود را مصرف کنید زیرا کافی است آن را به شارژر فوق‌سریع VOOC متصل کنید و برای ریختن یک لیوان چای به آشپزخانه بروید و تا برگردید، بار دیگر صد‌ها میلی‌آمپر از ظرفیت باتری گوشی پر شده است! آیا تاکنون از این شارژ جادویی استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما دیگر شرکت‌ها هم دنباله‌رو این ایده دوست‌داشتنی خواهند شد؟ باید کمی صبر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH