بهترین روش تولید محتوا در توییتر و فعالیت برندها در این شبکه اجتماعی!

تولید محتوا در توییتر برای برندها و بیزینس‌های مختلف به یکی از معضل‌های بزرگ برای آن‌ها تبدیل شده و به کرات دیده‌ایم که پس از حضور کوتاه مدت و فعالیت موقتی عطای حضور در این شبکه اجتماعی را به لقایش می‌بخشند ولی آیا واقعا تولید محتوا در توییتر به همین مقدار که می‌گویند، سخت است و نمی‌توان در این شبکه اجتماعی برای کسب و کارها فعالیت کرد؟

بدیهی است که همان‌طور که بارها مشاهده کرده‌اید این شبکه اجتماعی به یک بستر حرفه‌ای و بسیار پرسود برای بیزینس‌ها تبدیل شده و موفقیت‌های بسیار بیشتری نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی به دست آورده‌ است. تولید محتوا در توییتر برخلاف تصور مدیران کسب و کارها ترفند عجیبی نداشته و صرفا از یک سری اصول اولیه پیروی می‌کند که در صورت رعایت آن‌ها به راحتی قابل بهره برداری با سود تصاعدی برای آن برند خواهد بود.

تولید محتوا در توییتر

نکات مهم تولید محتوا در توییتر

توییتر به یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال برای کاربران ایرانی تبدیل شده که با حضور فعالان سیاسی و اقتصادی و حتی افراد مشهور ورزشی و هنری وارد فاز تازه‌ای برای ایرانی‌ها شده و با یک حساب سرانگشتی می‌توان به بازدهی بالای آن برای کسب و کارها در کنار اینستاگرام و سایر شبکه‌ها پی برد.

اولین نکته مهم در فعالیت موثر و مفید در توییتر و بحث تولید محتوا در این اجتماع بزرگ کاربران، مفید بودن شما برای دیگران است. باید به خاطر بسپارید که فضای توییتر یک فضای فانتزی مانند اینستاگرام نیست و ذائقه کاربرانش بسیار متفاوت‌تر از آن‌چیزی است که روند محتوایی شما در اینستاگرام دنبال می‌کند! حتی می‌توان گفت، اگر روند فعالیت شما در توییتر مشابه اینستاگرام یا حتی تلگرام باشد، قطعا محکوم به شکست خواهید بود و باید قید هزینه‌هایتان و بازگشت سرمایه‌تان را بزنید!

سعی کنید که در حوزه کاری خودتان آموزش دهید و نکات آموزشی را به صورت روزمره در اختیار کاربران‌تان قرار دهید. از خساست برای جلوگیری از رقبای احتمالی نترسید چرا که محیط توییتر به خوبی کاربران فعالش را از ناسره‌ها جدا می‌کند و پس از مدتی این شمایید که توسط کاربران استقبال می‌شوید.

تولید محتوا در توییتر

به معنای دیگر اینکه شما اگر برای محیط توییتر به عنوان یک منبع موثر و مفید شناخته شوید، قطعا برندتان محبوبیت بیشتری بین کاربران خواهد یافت و عملا با ری‌توییت شدن توییت‌های شما به یک محبوبیت تصاعدی می‌رسید که قطعا در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی تکرار نشدنی است!

نکته بعدی در مورد تولید محتوا در توییتر نوع ارتباطی است که برند با کاربران دارد و این کاملا متفاوت از آن‌ چیزی است که در دیگر راه‌های ارتباطی وجود دارد. کاربران توییتری به شدت با برندها و افراد مشهور احساس راحتی می‌کنند و هر برندی که بتواند ارتباط دوستانه و صمیمانه‌تری با کاربرانش برقرار کند، به سرعت به دنبال کنندگان خود خواهد افزود و عملا به یک بمب در این شبکه اجتماعی تبدیل می‌شود.

همان‌طور که این شبکه اجتماعی به شدت به ارتقا محبوبیت برند شما کمک می‌کند، باید توجه کنید که اگر با یک اقدام اشتباه مورد غضب کاربران باهوش توییتر واقع شوید، عملا برندتان را در این شبکه کشته‌اید! بسیاری از نمونه‌های مشابه در توییتر موجود است که برخلاف روند عمومی کاربران فعالیت کرده‌اند و با واکنش‌های منفی روبه‌رو شده و اندک محبوبیتشان را بر باد داده‌اند!

تولید محتوا در توییتر

تولید محتوا در توییتر بر اساس موج توییتری!

همان‌طور که می‌دانیم در توییتری چیزی به نام ترند وجود دارد و ترندهای روز این شبکه اجتماعی چیزی است که اغلب کاربران به آن توجه کرده و پیرامون آن صحبت می‌کنند! اگر زلزله‌ای آمده و یا تیمی در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شده، شما باید همسو با دیگر کاربران در این ترندها حضور داشته باشید و البته با حفظ شخصیت برند و استراتژی برندینگ خود نسبت به واکنش پیرامون آن اتفاق، اقدام کنید!

از ابراز همدردی با زلزله زدگان تا تبریک برد یک تیم در فوتبال همان چیزی است که حضور و زنده بودن‌تان را در یک شبکه اجتماعی نشان می‌دهد! سعی کنید با ایجاد محتوای متناسب با موج توییتری، کاربران را درگیر توییت خود کنید، از آن‌ها بخواهید توییت شما را ری‌توییت کرده و جایزه بگیرند!

اگر بتوانید در این موج‌های توییتری ری‌توییت ابتدایی را دریافت کنید، ادامه کار برای شما متفاوت شده و گام بزرگی را برداشته‌اید!

تولید محتوا در توییتر

تولید محتوا در توییتر در انواع مختلف

از دیگر نکات مهم برای تولید محتوا در توییتر استفاده از انواع مختلف محتواست. شما اگر برای برندتان برنامه ریزی طولانی مدت دارید و برای برندینگ خود بودجه‌ای را قرار داده‌اید، باید بدانید که هزینه برای موشن گرافیک، اینفوگرافیک و … چیزی نیست که به راحتی از آن بگذرید چرا که کاربران در این شبکه اجتماعی به این نوع از محتواها بسیار علاقه‌مند هستند.

تولید محتوا در توییتر

نبایدها در تولید محتوا برای توییتر

همان‌طور که قبل از این به یک سری از بایدها اشاره کردیم، در آخر به نبایدها می‌رسیم که باید سرلوحه کارتان قرار گرفته و آن‌ها را مو به مو به ذهن بسپارید!

  • اسپم نکنید! اگر خبری در مورد کسب و کارتان منتشر کردید، لزومی ندارد از هشتگ #قیمت_دلار برای آن استفاده کنید، چرا که اصلا ارتباطی به آن ندارد!
  • به هیچ وجه نسبت به کاربرانی که موضع بدی با برند شما دارند، جدل نکنید! کاربران دیگر به شدت نسبت به این موضوع حساسند و رفتار شما را می‌سنجند.
  • از لینک‌های بلند استفاده نکنید! کوتاه کننده‌ها برای این ایجاد شدند تا یک لینک بلند 70 کاراکتری را به یک لینک 10 کاراکتری تبدیل نمایید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH