Strategy Analytics: اسمارت‌فون‌ها می‌توانند به کنسول‌های آینده تبدیل شوند!

پردازنده‌های کوچک‌تر با قدرت پردازشی بیش‌تر و سرعت اینترنت بالاتر احتمالا در آینده منجر به تغییر پارادایم در صنعت گیمینگ خواهند شد. حداقل به گفته موسسه Strategy Analytics وجود اسمارت‌فون‌هایی با محوریت گیمینگ، استفاده از کنسول‌های گیمینگ بزرگ با محدودیت‌های خاص خود را به آرامی کاهش می‌دهد.


براساس گزارش جدید آن‌ها پیشرفت‌های سخت‌افزاری، رایانش ابری، قابلیت پخش و اتصال 5G موجب افزایش محبوبیت دستگاه‌های موبایلی خواهند شد. این موضوع نهایتا می‌تواند به یک کنسول گیمینگ منتهی شود. همان‌طور که می‌دانیم مردم غالبا به‌منظور دستیابی به دستگاه‌های قابل‌حمل، سخت‌افزارهای بزرگ را در صورت امکان رها خواهند کرد. پردازش مبتنی بر فضای ابری نیز قادر به جبران هرگونه نواقص سخت‌افزاری اسمارت‌فون خواهد بود.
بعلاوه امورات مرتبط با پردازش و تاخیر می‌توانند به سوی فضای ابری هدایت شوند و این‌کار تراشه را قادر می‌سازد تا بر روی سایر کارها تمرکز کند. همچنین فناوری 5G به تحقق هرچه بیش‌تر این امر کمک خواهد کرد و به شما اجازه می‌دهد تا در حین حرکت به عناوین مختلف دسترسی داشته باشید. به این ترتیب توسعه‌دهندگان بازی قادر خواهند بود تا محدودیت‌های سخت‌افزاری را دور زده و تجربه جدیدی را خلق نمایند که تحقق آن احتمالا با کنسول‌های گیمینگ مرسوم امکان‌پذیر نبوده است. این چشم‌انداز انتقالی مشابه نمونه‌ای است که در صنعت موسیقی و ویدیو به شکل سرویس‌های مبتنی بر جریان و حذف پخش‌کننده‌های کاست مشاهده شد.
اگرچه این پدیده قابل‌دستیابی و بسیار محتمل است؛ اما سرعت انتقال در آن بسیار آهسته خواهد بود. اولا برای استفاده از فضای ابری به شبکه 5G با آستانه سرعتی جدید خود نیاز خواهیم داشت. اما برای فراگیر شدن این فناوری، زمان زیادی پیش روی ما قرار دارد؛ چرا که زیرساخت آن بایستی به‌درستی و طی چندین سال به‌کار گرفته شود. حتی با فراگیر شدن شبکه 5G نیز با مشکل ارایه یک سرویس یکسان و استاندارد مواجه هستیم. با توجه به مشکلات احتمالی مربوط به پهنای باند و تاخیر، این اقدام می‌تواند دشوار باشد. استانداردسازی سرویس گیمینگ اتصالی احتمالا چالش برانگیز خواهد بود.
همچنین گزارش اشاره می‌کند که کلیه سخت‌افزارهای گیمینگ از قبیل کنترلرها به آسانی قابل جایگزینی نیستند. از سوی دیگر ابزارهای‌جانبی نظیر سامسونگ DeX در کنار سرویس‌های پخش بازی می‌توانند بازی‌های اسمارت‌فون را بر روی صفحه‌ای بزرگ‌تر نمایش دهند. بنابراین چنین افزونه‌هایی احتمالا در آینده نیز مشاهده خواهند شد.
از نظر شما چه مدت طول خواهد کشید تا فرآیند جایگزینی کنسول‌ها با اسمارت‌فون‌های گیمینگ آغاز شود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH