ضایع‌ترین اسم‌های محصولات دیجیتال در سال 2013

تابه حال به نام‌گذاری محصولات دیجیتالی فکر کرده‌اید؟ مبنای این نام‌گذاری چیست؟ بسیاری از شرکت‌ها برای نام نهادن بر ری محصولات خود از مشاوره روان‌شناسان خبره بهره می‌برند و در برخی موارد محصولات نامی را یدک می‌کشند که نمادی از امکانات داخلی محصول است و در برخی موارد نام  آنها بر اساس سری محصول و در یک سری موارد مانند گزینه‌های زیر به‌صورت کاملاً کمدی انتخاب می‌شود. در ادامه به معرفی بدترین نام‌گذاری‌های سال 2013 میلادی در زمینه صنعت فناوری اطلاعات خواهیم پرداخت.

Razer Kraken E-Panda Hooligan Headphones

 s3-razer-kraken

واقعاً برای نام‌گذاری یک هدفون می‌توان به نامی بی‌ربط‌ ‌تر از این نام فکر کرد؟ کراکن نام یک موجود اسطوره‌ای یونانی است که همه‌چیز را نابود می‌کرد و حتی خدایان نیز از او می‌ترسیدند، پاندا که حیوان شناخته‌شده‌ای برای همه ماست و EPAnda به نوعی معنای پاندای الکترونیکی می‌دهد، کلمه هولیگان به اوباش و هرج و مرج طلبان طرفدار تیم‌های ورزشی گفته می‌شود حال این کلمات را کنار هم بگذارید و به معنی فارسی نام این هدفون فکر کنیم: هدفون کراکن پاندای الکترونیکی اوباش طرفدار ورزش!!! محصولی از شرکت Razer!!!!!!! واقعاً رتبه نخست بدترین نام سال بدون هیچ شکی از آن این محصول است، آن‌هم با اختلافی بسیار زیاد.

CyberpowerPC Zeus Hercules

 s2-zeus-hercules

این محصول یک لپ تاپ گیمینگ بسیار نیرومند است ولی نام آن بیشتر از کمی مسخره به نظر می‌رسد، نیروی سایبری هرکول زئوس!!!! فکر کنید، زئوس خدای خدایان یونان بوده است و نام آن در این لپ تاپ تا حدی منطقی به نظر می‌رسد ولی نام دو قدرت بزرگ کنار هم کمی بی دلیل و مسخره است، هرکول اسطوره قدرت یونان و پسر زئوس بوده است! از اینها که بگذریم با نام سایبر پاور کاری نمی‌توان کرد، اگر این دستگاه نیروی سایبری دارد چگونه به اساطیر یونان ربط یافته؟؟؟

LG G Pro Lite Dual

 s1-lg-pro-lite

شاید در نگاه اول نام این محصول عجیب به نظر نیاید ولی بگذارید با یک مثال به شما ایراد نام این گوشی را نشان بدهیم: آیا می‌توان انسانی را چاق و لاغر دانست؟ یا غذایی را خوشمزه بدمزه در نظر گرفت؟ نام این محصول نیز به همین ترتیب است، کلمه پرو به معنای حرفه‌ای و مخفف Professional است که با خود بار بالایی را به همراه دارد ولی در کنار آن کلمه LIte به معنای سبک و ساده در نظر گرفته شده است که کاملاً با کلمه حرفه‌ای در تضاد است.

Alcatel One Touch Fierce

s4-one-touch-fiece

کلمهFierce به معنای درنده خو  و خشمگین و یا رام نشدنی  است و با شنیدن نام آن در یک گوشی توقع مجهز بودن آن به آخرین فناوری روز را خواهیم داشت ولی در این گوشی محترم تنها چیزی که نمی‌بینیم فناوری روز است. این گوشی یک مدل بسیار ساده و مناسب برای بودجه‌ای متوسط است. این گوشی تنها از شبکه 3G پشتیبانی می‌کند و دوربین آن 5 مگا پیکسل است. به قول یکی از منتقدان بزرگ سخت‌افزاری در نام این گوشی به‌جای کلمه رام نشدنی کلمه برازنده‌تر عبارت رام و سربه‌زیر است.

The EFUN Touch 8 aPen

 s5-efun-touch8

برای وجود این دستگاه در این لیست عملا نیازی به توضیحات اضافه نیست، معنی نام این قلم نوری به این شرح است: تفریح الکترونیکی 8، یک قلم!!!!!!!

این قلم البته بر خلاف نام مسخره خود کارایی خارق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند صفحه نمایش عادی را به یک نمایشگر لمسی با کمک قلم ویژه این دستگاه تبدیل نماید.

4 در مورد “ضایع‌ترین اسم‌های محصولات دیجیتال در سال 2013”

  1. جی پرو کمی منطقیه چون این هم یه نسخه از optimus g pro هست و نمیشه ااسم اصلی گوشیو عوض کرد ولی اون هدفون ریزر خیلی خیلی خیلی ضایع هست

  2. به جز جی پرو بقیه جالب بودن….منظورش اینه که حرفه ای است اما در عین حال ساده و سبک و راحت هست….!

  3. من احساس میکنم اسم جی پرو به نوعی ادبیاتی و آرایه ی پارادوکس داره ؛ یعنی حرفی ای در عین سبک بودن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH