هر آن چیزی که تا به امروز در مورد پلی‌ استیشن 5 می‌دانیم

در حالی که به نظر می‌رسد کار طراحی و تولید جانشین پلی‌استیشن 4 سال‌هاست که به صورت مخفیانه در حال انجام است، سونی در نهایت کار بر روی آن را تایید کرد. اطلاعات زیادی در خصوص پلی‌استیشن 5 وجود ندارد، اما با ما همراه باشید تا هر آنچه را که تا به امروز مشخص شده است با شما در میان بگذاریم.

برخلاف مایکروسافت که گفته می‌شود در نظر دارد تا دو کنسول، که یکی از آنها بر مبنای شبکه استریم خواهد بود، ارایه کند، سونی رویه خود را حفظ خواهد کرد و تنها با یک کنسول وارد کارزار خواهد شد. بر اساس گزارشی از Financial Times، که نشان داده از برنامه‌های شرکت سونی به خوبی اطلاع دارد، کنسول بعدی سونی فاصله زیادی با PS4 نخواهد داشت؛ به عبارت دیگر اساس معماری هر دو کنسول شبیه به هم خواهد بود. به صورت کلی باید گفت سونی برنامه خاصی برای شبکه استریم ندارد و اگرچه با بهبود سرعت اینترنت در سراسر جهان به نظر می‌رسد استریم را باید آینده دنیای گیمینگ دانست، اما ظاهرا ژاپنی‌ها مثل همیشه به سنت‌های خود پایبند خواهند بود.

در خصوص مشخصات این دستگاه اطلاعات زیادی در دست نیست، اما همین قدر می‌دانیم که پلی‌استیشن 5 قدرتمندتر از PS4 خواهد بود. بر اساس شنیده‌ها کنسول نسل بعدی سونی از قابلیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود حافظه داخلی آن کمتر از یک ترابایت نباشد.

اگرچه همه ما عادت کرده‌ایم تا کنسول جدید سونی را پلی‌استیشن 5 بنامیم، اما شرکت ژاپنی در ادامه مخفی‌کاری‌های خود از اظهار نظر رسمی در این خصوص خودداری کرده است. در برخی اخبار آمده بود که این دستگاه در شرکت با اسم رمز Erebus خوانده می‌شود. در ابتدای کار و با توجه به روال نام‌گذاری اسم رمز محصولات سونی و استفاده از نام‌های اساطیر یونانی، این مساله منطقی به نظر می‌آمد تا این که یکی از کارکنان شرکت اپیک فاش کرد که Erebus اسم رمز فورتنایت برای کنسول سوییچ است که بر پایه موتور آنریل انجین 4 خواهد بود.

مثل همیشه در پایان به مبهم‌ترین بخش داستان، یا همان تاریخ عرضه و قیمت می‌رسیم. با توجه به فناوری به کار رفته در پلی‌ استیشن 5 و قیمت نسل‌های پیشین، گمانه‌زنی می‌شود که قیمت این کنسول بالاتر از 400 دلار خواهد بود. از طرفی دیگر تاریخی قطعی برای عرضه کنسول مشخص نشده است، ولی بر اساس لیست شغلی Infinity Ward اوایل سال 2019 تاریخی است که باید منتظر مهمان ژاپنی جدید خانه‌ها باشیم. در این لیست آمده است که شرکت در تاریخ ذکر شده به دنبال استخدام یک طراح بازی برای کنسول نسل جدید است. طرفداران بازی ندای وظیفه (call of duty) ابراز خوشحالی کرده‌اند که اگر الگوی همیشگی رعایت شود، عنوان جدید این سری از بازی توسط Infinity Ward در سال جدید میلادی منتشر خواهد شد. همین مورد باعث شده تا بسیاری باور داشته باشند که این بازی یک عنوان برای کنسول‌های نسل جدید خواهد بود. البته باید در نظر داشت که در صورت واقعیت داشتن این مطالب، شرکت ذکر شده دو مدل از سری جدید ندای وظیفه را ارایه خواهد کرد؛ مدلی برای نسل جدید کنسول‌ها با کیفیتی خاص و مدلی دیگر برای نسل حاضر.

Thurrott گزارش کرده است که مایکروسافت در نظر دارد سری جدید ایکس‌باکس‌ها را در سال 2020 رونمایی کند. برنامه‌ها قابل تغییر هستند، اما در صورت واقعیت داشتن این موضوع احتمال آن زیاد است که سونی به بازه زمانی 2019 نظر داشته باشد. شاید هم ژاپنی‌ها برای همگامی با رقیب دیرینه همان سال 2020 را برای معرفی پلی استیشن 5 در نظر بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH