آموزش نحوه فعال کردن حالت تصویر در تصویر (PiP) ویدیو‌ها در مرورگر گوگل کروم!

شاید امروزه دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند گذشته پر از شگفتی نباشند! بنابراین معمولا خودتان مجبورید آستین بالا بزنید و با پیدا کردن کلیپ‌های جالب، در هنگام کار یا وبگردی به تماشای آنها بنشینید! اما تماشای یک کلیپ در مرورگر به همین راحتی نیست. شما ناچارید در همان تب باقی بمانید یا در صورت رفتن به تب دیگر، ادامه کلیپ را از دست خواهید داد. اما سرانجام گوگل کروم به این معضل پایان داد.

کروم

از دیروز گوگل قابلیت تصویر در تصویر که به طور خلاصه PiP نامیده می‌شود را برای مرورگر قدرتمند کروم در دسترس قرار داد. این بدین معنا است که از این پس شما می‌توانید در حالی که بین تب‌ها و وبسایت‌ها و برنامه‌های مختلف در حال گشتن و جابه‌جا شدن هستید و حتی روی دسکتاپ سیستم، به تماشای کلیپ یا گوش دادن به موزیک ویدیوی مورد علاقه خود نیز بپردازید.

امروزه دیگر قابلیت تصویر در تصویر تبدیل به یک ویژگی رایج و محبوب در دنیای اینترنت شده است. کاربران می‌توانند در حالی که به کار‌های دیگر خود می‌پردازند، فایل‌های ویدیویی را نیز تماشا کنند. حدودا یک ماه قبل بود که گوگل با معرفی نسخه وب مینی‌پلیر یوتیوب، این قابلیت را برای ویدیو‌های یوتیوب و امکان جابه‌جایی بین تب‌ها در سایت یوتیوب عرضه نمود و اکنون با معرفی PiP کروم، تقریبا همه فایل‌های ویدیویی را می‌توان به صورت قاب تصویری کوچک بر روی نمایشگر خود مشاهده کنید.

این کادر ویدیویی، کاملا متحرک است و می‌توانید آن را در هر جای صفحه که مایلید قرار دهید. حتی زمانی که در یک نرم‌افزار دیگر مانند آفیس کار می‌کنید، می‌توانید همچنان ویدیوی در حال پخش را مشاهده نمایید. تا زمانی که تب اصلی ویدیو باز باشد شما قادر به دیدن آن در بالای تمام پنجره‌ها هستید. در حال حاضر این ویژگی برای مرورگر کروم در سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است و به زودی نسخه موبایلی آن نیز عرضه خواهد شد.

ولی برای فعال کردن این قابلیت شما باید یک گزینه را در مرورگر کروم خود فعال کنید. برای این کار بایستی وارد مسیر تنظیمی مخفی کروم بشوید. نگران نباشید، کار سختی نیست، کافی است آدرس زیر را در مرورگر وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید.

chrome://flags/#enable-surfaces-for-videos

طبق تصویر پایین از منوی آبشاری گزینه Enable را انتخاب کرده و مرورگر را یک بار، باز و بسته کنید. کار تمام است. اکنون اگر در هر سایتی یک ویدیو در حال پخش را مشاهده کردید، می‌توانید بر روی ویدیو راست کلیک نموده و از لیست گزینه Picture-in-Picture را انتخاب کنید. البته دقت داشته باشید که PiP فعلا کمی محدودیت دارد و تنها وبسایت‌هایی که از رابط برنامه نویسی API استفاده می‌کنند از این ویژگی برخوردارند.

کروم

کروم

به گفته فرانسوا بوفورت، از توسعه‌دهندگان گوگل، قرار است یک افزونه مخصوص نیز برای رفع این مشکل به زودی برای کروم آماده شود. تا با کلیک بر روی آن و تغییر وضعیت از حالت نرمال به PiP، وضعیت پخش ویدیو را در تمام وبسایت‌های مختلف مشخص کنید. البته این نوید را هم به شما بدهم آی‌تی‌رسان جز وبسایت‌هایی است که از ویژگی PiP پشتیبانی می‌کند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید ویدیو‌های سایت را به صورت تصویر در تصویر مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH