میکروفن‌

چگونه در ویندوز 10، صدای میکروفن را محدود کنیم؟

هنگامی که شما هدفون را به گوشی‌تان وصل می‌کنید و صدا را از حد مشخصی بیشتر می‌کنید، هشداری دریافت خواهید کرد که این حجم صدا برای گوش‌تان مضر است. با این حال کامپیوتر‌ها اغلب فاقد چنین ویژگی‌ هستند. بنابراین اگر شما مایلید صدای اسپیکر را بر روی میزان خاصی محدود کنید، مجبورید از اپلیکیشن‌ها کمک بگیرید. قطعا با یک جستجو در اینترنت با ده‌ها برنامه روبه‌رو خواهید شد که به شما در سفارشی‌سازی صدای خروجی اسپیکر دستگاه‌تان کمک خواهند کرد. اما اگر شما نیاز دارید که صدای میکروفن‌ را بر روی ویندوز 10 محدود کنید، چه می‌کنید؟

میکروفن‌

در اینجاست که می‌توانید از اپلیکیشنی به نام Limit Microphone Volume بهره بگیرید. این برنامه رایگان و منبع باز است و می‌توانید فایل آن را از این لینک دانلود کنید. به علاوه این نرم‌افزار پرتابل است و نیازی به نصب ندارد. کافیست بعد از دانلود فایل آن را اجرا کنید. با این کار به طور خودکار تنظیمات سیستم را بررسی کرده و میزان صدای میکروفن را روی 50 درصد قرار می‌دهد.

برای تغییر صدا شما باید برنامه را از سینی برنامه‌ها در گوشه نوار وظیفه ویندوز، پیدا کرده و دو بار بر روی آن کلیک کنید تا باز شود. در اینجا با یک نوار لغزنده مواجه می‌شوید که اجازه می‌دهد حجم صدا را به مقدار دلخواه تغییر دهید. شاید اکنون که می‌دانید چطور باید صدای میکروفن را تغییر دهید، این سوال برای‌تان پیش بیاید که چرا در همان ابتدا این کار را انجام ندهید؟

خب دقت کنید که ویندوز 10 برای تنظیم صدای اسپیکر همگام با یک برنامه دیگر چنین اجازه‌ای می‌دهد ولی در مورد میکروفن، این قابلیت وجود ندارد. هر چند صدای میکروفن نمی‌تواند خودش مستقیما به شنوایی گوش شما صدمه بزند ولی در هنگام چت‌های ویدیویی یا صوتی، این اپلیکیشن به کمک شما می‌آید و حجم صدای میکروفن را متناسب با نیاز تنظیم می‌کند.

برخی از برنامه‌های چت ویدیویی و صوتی در هنگام اجرا، صدای میکروفن را به دلخواه تغییر می‌دهند و در اغلب موارد آن را تقویت می‌کنند و صدا را بیشتر از آنچه که شما انتظار دارید ارسال می‌کنند. در اینجاست که این اپلیکیشن وارد میدان می‌شود و اجازه نمی‌دهد چنین اتفاقی بیافتد. در هر صورت اگر شما مشکلی با این تغییرات صدای میکروفن ندارید، پس نیازی هم به اپلیکیشن Limit Microphone Volume نخواهید داشت. با این حال برنامه‌های بسیاری برای تنظیم صدای میکروفن بر روی ویندوز 10 تولید شده است که اپلیکیشن Limit Microphone Volume یکی از بهترین‌ها است.

میکروفن‌

شاید از میکروفن سیستم به اندازه اسپیکر‌های آن استفاده نکنید ولی در هر صورت نیاز است به این مسئله نیز توجه ویژه داشته باشید. برنامه‌های پیام‌رسان اغلب برای برقراری تماس‌های ویدیویی و صوتی به میکروفن نیاز دارند، بنابراین توانایی تنظیم صدای میکروفن نیاز است.

برای مثال می‌توان به برنامه اسکایپ اشاره نمود که مشکلات صوتی بسیاری در این رابطه دارد. همچنین امروزه با گسترش ویدیو‌گیم‌های آنلاین و پخش مستقیم آنها بر روی اینترنت، چنین ابزاری برای مدیریت میکروفن، مفید و حتی ضروری به نظر می‌رسد.

1 در مورد “چگونه در ویندوز 10، صدای میکروفن را محدود کنیم؟”

  1. محمد دهباشی

    امنیت ویندوز 10 اجازه استفاده از دو برنامه از قسمت صدای ویندوز رو نمیده
    چه طور این رو به طور کامل غیر فعال کنم
    من ویندوز 10 نسخه ی قدیمی دارم
    مثلا اگه اول توی برنامه چت صوتی باشم نمیتونم از برنامه ی دیگه ای که برای ریکرد هست استفاده کنم
    و خطا میزنه که برنامه ی دیگه ای داره از صدا استفاده میکنه
    و اگه اول برنامه ی ریکرد رو بالا اورده باشم باز برنامه ی چت صوتی نمیتونه از میکرفن استفاده کنه
    کلا شیر تو شیری میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH