هواوی به‌زودی در پرچم‌داران خود از دوربین چهارگانه و زوم اپتیکال 10 برابری استفاده می‌کند

به‌دنبال پیشی گرفتن هواوی از اپل در زمینه فروش جهانی اسمارت‌فون طی 2 دوره 3 ماهه متوالی، بی‌تردید اکنون این کمپانی قصد دارد تا با پشت سر گذاشتن سامسونگ نهایتا به بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های موبایلی در جهان تبدیل شود.

البته همه‌چیز در حجم فروش خلاصه نمی‌شود. حواشی سود بزرگ‌تر و تکنولوژی‌های نوآورانه مختلف جهت یکپارچه‌سازی تجاری ظرف چند سال آینده به شکل فعالانه‌ای دنبال شده‌اند. والتر جی، رئیس گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی برای منطقه اروپای‌غربی اخیرا طی یک مصاحبه اختصاصی با وب‌سایت آلمانی حوزه فناوری با نام AndroidPIT، پیرامون برنامه‌های بلندپروازانه کمپانی در آینده نزدیک برای ادامه پیشتازی در گوی رقابت، جزئیات اندکی را ارایه کرد.

هواوی P20 پرو در اوایل سال 2018 به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون مجهز به دوربین سه‌گانه روانه بازار شد. آخرین نسخه هندست گلکسی A9 سامسونگ با بهره‌گیری از سیستم دوربین چهارگانه موفق شد بر کلیه رقبای دیگر غلبه نماید. این موضوع بدان معناست که اکنون هواوی تمام تلاش خود را برای پیشی گرفتن از سامسونگ به‌کار بسته و قصد دارد یک گوشی مجهز به دوربین پشتی چهارگانه را در سال 2019 به بازار عرضه کند.

از آن‌جا که در خصوص تعداد دوربین‌ها هیچ‌گونه نگرانی خاصی وجود ندارد؛ لذا رویاپردازی غول چینی به استفاده از یک سنسور تصویربرداری با امکان بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری در آینده‌ای نه‌چندان دور اشاره دارد. این حسگر در مقایسه با لنز تله‌فوتو گوشی‌های P20 پرو و میت 20 پرو با بزرگنمایی 3 برابری یا دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی اسمارت‌فون میان‌رده گلکسی A9 2018 با قابلیت بزرگ‌نمایی 2 برابری متفاوت خواهد بود.

“بزرگنمایی 10 برابری با کیفیتی پایدار” همان مشخصه‌ای است که می‌تواند درخشش پرچم‌داران نسل بعدی هواوی را به‌دنبال داشته باشد. اگرچه والتر جی به لحاظ فنی، آماده‌سازی این فناوری تا پیش از سال آینده را موردتائید قرار نمی‌دهد. کمپانی کماکان مشغول انجام تحقیقات بوده و در حال تدارک سورپرایزهای بزرگی جهت عرضه آن‌ها بر مبنای یک جدول زمانی نامشخص است.

تولید یک اسمارت‌فون تاشو با نمایشگر انعطاف‌پذیر و قابلیت اتصال به شبکه 5G نیز بخشی از برنامه‌های هواوی برای سیطره بر بازار دنیا به‌شمار می‌آید و باتری قدرتمند، ارتقاء سرعت سیستم و کاهش ضریب تاخیر نیز احتمالا به‌عنوان نقاط قوت کلیدی برای فروش این هندست محسوب می‌شوند.

از جنبه نرم‌افزاری ظاهرا سیستم‌عامل اندروید وان نارضایتی مشتریان کمپانی را در پی خواهد داشت. بنابراین احتمالا هواوی برای دستگاه‌های رده‌بالا و میان‌ر‌‌ده خود از رابط کاربری اختصاصی EMUI بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH