اوپو R19 نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه هلیو P80 مدیاتک خواهد بود

در حال حاضر شرکت مدیاتک مشغول کار بر روی جدیدترین و بهترین تراشه فوق میان‌رده خود است. این نیمه‌هادی با نام هلیو P80 عرضه می‌شود و همان‌طور که در نتایج بنچمارک هفته گذشته نیز مشخص شد، تراشه مذکور در زمینه کارآیی هوش مصنوعی بسیار قدرتمند خواهد بود. در این بنچمارک، هلیو P80 در جایگاه دوم و تنها پایین‌تر از تراشه اسنپ‌دراگون 8150 قرار گرفت. بر اساس پیش‌بینی‌ها پردازنده اسنپ‌د‌‌راگون 8150 در کلیه اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار اندرویدی سال 2019 که توسط کمپانی هواوی تولید نشده‌اند، به‌کار گرفته خواهد شد.

بنابراین چنان‌چه به‌دنبال اسامی گوشی‌هایی هستید که نخستین بار با تراشه هلیو P80 روانه بازار می‌شوند، در این‌صورت گزارش جدید امروز به مطالبه شما پاسخ می‌دهد. بر این اساس اوپو R19 اولین اسمارت‌فون مجهز به تراشه هلیو P80 خواهد بود. این هندست، جانشین اسمارت‌فون اوپو R17 برای سال آینده به‌شمار می‌رود. اوپو R17 با تراشه اسنپ‌دراگون 670 روانه بازار شد. با این‌ حال اوپو نسبت به استفاده از ابزارهای تولیدی شرکت مدیاتک چندان بیگانه نیست و گوشی اوپو R15 نیز از تراشه هلیو P60 بهره می‌گرفت.

با این‌حال تولیدکننده چینی پیش‌تر به دلیل عملکرد نامطلوب مدیاتک تصمیم گرفت تا در خانواده R17 خود از تولیدات شرکت‌های رقیب استفاده نماید. ظاهرا این موضوع یکی از دلایل تاثیرگذار بر حرکت روبه‌جلوی تولیدکننده تراشه و به‌دنبال آن عرضه پردازنده هلیو P80 جهت برقراری مجدد مبادلات با اوپو است.

هلیو P80 بر مبنای فرآیند تولید 12 نانومتری کمپانی TSMC ساخته شده است و از پردازنده 8 هسته‌ای با معماری ARM بهره می‌گیرد. پردازنده گرافیکی تراشه نیز احتمالا در مقایسه با چیپست‌های هلیو P60 و P70 ارتقا خواهد یافت. تراشه P80، محصول برتر شرکت مدیاتک برای 6 ماهه نخست سال 2019 خواهد بود؛ بنابراین به‌دنبال عرضه اوپو R19، چیپست مذکور بایستی در سایر دستگاه‌ها نیز به‌کار گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH