3 ویژگی اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 که موجب برتری آن بر آی‌فون XS خواهد شد

اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S10 سامسونگ به منظور جلب‌توجه و خریداری توسط کاربران نهایتا بایستی همراه با پیشرفت‌هایی روانه بازار شوند. پرچم‌دار گلکسی S9 پلاس غول فناوری کره‌ای در این حوزه متحمل شکست شد و در نتیجه سامسونگ شاهد عملکرد ضعیف اسمارت‌فون‌های خود در بازار بود. اکنون گمانه‌زنی‌های فراوانی مطرح شده است و برخی شایعات بر این باورند که سال 2019 عصر هندست‌های سری گلکسی S خواهد بود. لذا در ادامه به 3 ویژگی برتر سری گلکسی S10 که موجب تمایز این محصولات نسبت به سایر رقبا خصوصا آی‌فون XS اپل می‌شوند، اشاره شده است.

  • حسگر تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک

تشخیص مجازی اثرانگشت یکی از ویژگی‌های شاخص مطرح شده در شایعات 3 سال اخیر و خصوصا در رابطه با سری گلکسی S بوده است. این فناوری در سال 2016 معرفی شد و از آن زمان به بعد همواره شایعاتی پیرامون آن و سری گلکسی S10 به گوش رسیده است. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نهایتا در اسمارت‌فون سال آینده گلکسی S10 خود از این مشخصه رونمایی خواهد کرد.

اوایل سال جاری و در ماه مه، استفاده از ویژگی مذکور برای نخستین بار توسط رسانه‌های کره‌ای مورد تایید قرار گرفت. سپس یک نشریه کره‌ای دیگر نیز این موضوع را تایید کرد و به‌دنبال آن، گزارشی از مینگ چی‌کو پیرامون تامین‌کنندگان سامسونگ منتشر شد. این گزارش، فهرستی از تامین‌کنندگان کلیدی حسگرهای موردنیاز سامسونگ را ارایه کرد. با توجه به گزارش دیروز در خصوص گلکسی S10 اکنون می‌توان نسبت به حضور حسگر اثرانگشت اولتراسونیک در سری گلکسی S10 کاملا مطمئن بود. بعلاوه به‌کارگیری حسگرهای اثرانگشت درون نمایشگر برای سامسونگ حدودا 15 دلار هزینه خواهد داشت.

  • نمایشگرهای جدید با برند Infinity-O

سامسونگ طی کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در اوایل ماه نوامبر 3 پنل نمایشگر جدید با اسامی Infinity-O، Infinity-V و Infinity-U را معرفی کرد. علی‌رغم آن‌که بسیاری از کمپانی‌ها مشتاقانه از نمایشگرهای ناچ‌دار استفاده می‌کنند؛ اما سامسونگ کماکان بر روی مواضع خود پافشاری نموده است. این کمپانی به دلیل توانایی‌های خود در زمینه تولید نمایشگر به شهرتی جهانی دست یافته است و با عرضه اسمار‌ت‌فون‌های آینده خود نیز جایگاه کنونی را حفظ خواهد کرد. غول کره‌ای در محصولات سری گلکسی S10 از نسل بعدی پنل‌های نمایشگر موسوم به M9 خود رونمایی می‌کند. این پنل‌ها حواشی فوقانی و تحتانی اسمارت‌فون را به حداقل میزان ممکن کاهش خواهند داد و دوربین جلویی به‌همراه حسگرهای مادون‌قرمز را به گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر منتقل خواهند کرد. پنل‌های نمایشگر، برش‌های سنسور را در موقعیتی استراتژیک قرار داده و به کاربران امکان می‌دهند تا حین مشاهده افقی دستگاه، حفره موجود را با انگشت شست خود بپوشانند.

  • حسگرهای TOF دوربین

گزارش مهمی پیرامون سری گلکسی S10 که طی هفته گذشته در کره‌جنوبی منتشر شد ادعا می‌کند که پرچم‌دار گلکسی S10 مجهز به حسگرهای دوربین از نوع TOF خواهد بود. بر اساس این گزارش، سنسورهای مذکور در بخش پشتی و جلویی اسمارت‌فون‌های گلکسی S10 به‌کارگیری خواهند شد. دوربین‌های TOF زمان لازم برای رسیدن نور به سوژه را اندازه‌گیری نموده و با اجرای برخی محاسبات، فاصله میان حسگر و سوژه را تعیین می‌کنند.

حسگرهای TOF موجود در قسمت پشتی پرچم‌دار گلکسی S10، قابلیت‌های این گجت در زمینه واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی را ارتقا خواهند داد. حسگرهای به‌کارگیری شده در جلوی دستگاه قابلیت تشخیص 3 بعدی چهره در سری گلکسی S10 را امکان‌پذیر می‌کنند؛ مشخصه‌ای که در مقایسه با سیستم دوربین TrueDepth اپل پیشرفته‌تر خواهد بود. البته با توجه به این‌که تنها یک منبع به احتمال استفاده از حسگرهای TOF در سری گلکسی S10 اشاره نموده است؛ لذا توصیه می‌شود از هرگونه نتیجه‌گیری دقیق در رابطه با این مشخصه خاص اجتناب نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH