عرضه نخستین نوت‌بوک سامسونگ با نمایشگر اولد 4K در نمایشگاه CES 2019

بر اساس گزارش رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ پنل اولد 4K برای نوت‌بوک‌ها را با موفقیت توسعه داده است و انتظار می‌رود که در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES 2019) از آن‌ها رونمایی کند.

این منبع گزارش داد که سامسونگ فرآیند توسعه یک پنل نوت‌بوکی اولد با رزولوشن 4K را با موفقیت اجرا نموده است. این پنل‌ها در ابعاد 13.3، 14 و 15.6 اینچی ارایه می‌شوند. سامسونگ برای عرضه پنل‌های خود فعالانه مشغول مذاکره با کمپانی‌های HP، Dell و لنوو است. البته غول کره‌ای نوت‌بوک تحت مالکیت خود را نیز به بازار عرضه خواهد کرد.

به گفته گزارش، محصولات جدیدی که توسط سامسونگ دیسپلی توسعه یافته‌اند از رزولوشن بالا، زاویه‌دید عریض، نور آبی پایین و ساختاری باریک برخوردار هستند. کارشناسان حوزه صنعت پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2019 بسیاری از کامپیوترهای نوت‌بوکی از این پنل‌های اولد رزولوشن بالا استفاده خواهند کرد.

در اوایل سال 2017 سامسونگ پنل‌های اولد 2K (با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل) موردنیاز اچ‌پی را تامین کرد. اما با توجه به این‌که قیمت پنل‌های مذکور در مقایسه با نمایشگرهای LCD معمولی بسیار بالاتر است؛ لذا این پنل‌ها در مقیاس بزرگی عرضه نمی‌شوند.

با این‌حال اخیرا شکاف قیمتی میان پنل‌های اولد و LCD به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و وضعیت احتمالا دست‌خوش تغییر خواهد شد. غول صنعتی کره‌ای انتظار دارد که اختلاف قیمت میان پنل اولد 15.6 اینچی سامسونگ و پنل LCD با رزولوشن مشابه حدودا بین 50 تا 60 دلار باشد. در نتیجه پنل‌های اولد رزولوشن بالا به‌صورت گسترده‌ای می‌توانند در محصولات نوت‌بوکی پیشرفته به‌کار گرفته شوند. این پدیده می‌تواند توان رقابتی نوت‌بوک‌های رده بالا را به میزان قابل‌توجهی ارتقا دهد.

به‌طورکلی بازار لپ‌تاپ به تدریج در حال اشباع شدن است؛ زیرا بسیاری از کمپانی‌هایی که به‌طور سنتی نسبت به تولید محصولات نوت‌بوکی علاقه‌ای نداشتند نیز مشغول عرضه مدل‌های جدید کاملا رقابتی هستند. کمپانی‌های هواوی و شیائومی بهترین نمونه‌ها در این حوزه به‌شمار می‌روند. هر 2 تولیدکننده در گذشته‌ای نه‌چندان دور به این بازار قدم گذاشته و اکنون مشتریان فراوانی را به سوی خود جذب می‌کنند. از طرفی محصولات تولیدی آن‌ها ابدا قدیمی محسوب نمی‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH