اپل

فروش آی‌فون‌های 7 و 8 اپل در آلمان ممنوع شد!

اپل پس از شکست حقوقی در نبرد با کوالکام در دادگاه‌ چین، اکنون در حال تجربه شکست دیگری این بار در دادگاهی در شهر مونیخ آلمان است. کوالکام که ظاهرا قصد دارد گاز‌های بیشتری از این سیب آمریکایی بگیرد، شرکت اپل را به اتهام استفاده غیر قانونی از پتنت‌های ذخیره انرژی کوالکام، به دادگاه کشانده است.

اپل

این پتنت مربوط به فناوری Envelope tracking کوالکام است که گفته می‌شود توسط Qorvo، یکی از تامین‌کننده‌های چیپست‌های اپل، به صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار گرفته است. طبق دستور صادر شده باید از فروش برخی مدل‌های گوشی‌ آی‌فون که از این فناوری استفاده کرده‌اند، در آلمان جلوگیری شود. به علاوه اپل ملزم به پرداخت مبلغ زیان و خسارت شرکت کوالکام است ولی میزان آن هنوز مشخص نشده است.

دان روزنبرگ، معاون اجرایی و از مشاوران حقوقی شرکت کوالکام در این رابطه گفت: دو دادگاه بزرگ در دو حوزه قضایی مختلف در عرض دو هفته گذشته با بررسی دادخواست‌های شرکت، ارزش پتنت‌های کوالکام و تخلفات شرکت اپل را مورد تایید قرار داده‌اند و دستور ممنوعیت فروش و عرضه گوشی‌های آی‌فون در بازار‌های دو کشور مهم چین و آلمان را صادر نموده‌اند.

طبق گزارش CNBC، اپل قصد دارد در این رابطه تقاضای دادگاه تجدیدنظر نماید. البته تا زمان رسیدگی به پرونده، شرکت اپل می‌تواند مدل‌های جدید گوشی آی‌فون خانواده X را ادامه دهد ولی فعلا تا صدور حکم نهایی در دادگاه تجدیدنظر، اجازه فروش دیگر مدل‌های قدیم‌تر آی‌فون را در فروشگاه‌های خود نخواهد داشت. این ممنوعیت حتی دیگر بخش‌ها در چرخه فروش از خرده‌فروشان گرفته تا فروشگاه‌های همکار را شامل می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH