آغاز انتشار رسمی به‌روزرسانی اندروید 9.0 پای برای اسمارت‌فون نوکیا 5.1 پلاس

HMD Global کمپانی کوچکی است که در دسامبر سال 2016 و پیش از تجدید حیات غیرمنتظره برند نوکیا تاسیس شد. در این مدت کمپانی با اجرای اقداماتی ارزنده پایداری اسمارت‌فون‌های خود را حفظ نموده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به‌صورت منظم و سریع منتشر کرده است.

بر اساس توئیتی که اوایل وقت امروز توسط جاهو سارویکاس مدیر ارشد واحد محصولات کمپانی منتشر شد؛ اسمارت‌فون نوکیا 5.1 پلاس جدیدترین دستگاهی است که نسخه پایدار اندروید 9.0 پای را دریافت می‌کند. این مقام کمپانی HMD به تغییرات اعمال شده در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل این هندست نسبتا میان‌رده با نمایشگر ناچ‌دار هیچ‌گونه اشاره خاصی نکرده است. با توجه به آن‌که گوشی یکی از اعضای برنامه اندروید وان مصوب گوگل محسوب می‌شود؛ لذا افزونه‌ها و بهینه‌سازی‌های رابط کاربری هندست شامل ارتقا مدت شارژدهی باتری، ژست‌های پیمایشی و بصری جدید، افزایش امنیت، بازبینی الگوی اعلان‌ها و بهبود عملکرد دستگاه بایستی نسبتا استاندارد باشند.

با عرضه جهانی سیستم‌عامل اندروید 9.0 پای اساسا کلیه ویژگی‌های هندست پایین‌رده نوکیا 5.1 پلاس کم و بیش بهبود خواهند یافت. متاسفانه این مدل به‌عنوان یکی از هندست‌های پرفروش برند اخیرا احیا شده نوکیا به‌صورت رسمی در ایالات‌متحده عرضه نشده است.

این دستگاه در برخی مناطق با نام نوکیا X5 نیز شناخته می‌شود. استفاده از پردازنده هلیو P60 ساخت مدیاتک، حداکثر 4 گیگابایت رم و یک باتری 3060 میلی‌آمپرساعتی، ویژگی‌های بسیار مناسبی برای یک گوشی ارزان‌قیمت به‌‌‌شمار می‌روند. البته پنل IPS LCD گوشی با رزولوشن 1520 در 720 پیکسل و اندازه 5.86 اینچی خود کاملا ایده‌آل محسوب نمی‌شود.

به‌خاطر داشته باشید که نوکیا X5 ششمین دستگاه نوکیا است که رسما به‌روزرسانی اندروید پای را دریافت می‌کند. این در حالیست که اسمارت‌فون بسیار سریع‌تر، زیباتر و گران‌قیمت‌تر نوکیا 8 سیروکو کماکان از سیستم‌عامل اندروید 8.0 اوریو بهره می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH