بین دو خمیده، کدام خریدنی‌تر است؟ مقایسه کوتاه جی فلکس و گلکسی راند

g_flex_vs_galaxy_round_0

در زمان آمدنشان سرو  صدای زیادی کردند و با متفاوت بودنشان توجهات زیادی را به خود جلب کردند. می‌توان گفت برای بار اول بود که در بازار با این ظاهر پدیدار می‌شدند و هر چیز جدیدی یا کلی طرفدار پیدا می‌کند یا کلی منتقد.

دو خمیده از دو برند کره‌ای با نام‌های جی فلکس و گلکسی راند با دو دید متفاوت از خمیدگی به بازار آمدند تا پیشگامانی باشند در مسیری نو که از این پس پر خواهد شد از این عجیب غریب‌ها.

در مقایسه کوتاه زیر در مقابل هم قرار گرفته‌اند تا مشخص شود اگر قرار است برای داشتن یک تلفن هوشمند منحصر به فرد هزینه کنیم، کدام گزینه مناسبتری خواهد بود.

  • ظاهر

جی فلکس: 160.5 x 81.6 x 7.9mm, 177g

گلکسی راند: 151.1 x 79.6 x 7.9mm, 154g

مخلوق ال جی واقعا زیبا و جذاب است و طراحی‌اش کمی شبیه به جی 2 موفق ساخت خود این برند است. قابلیت انعطاف پذیری واقعی، ویژگی محافظت از خود، صفحه نمایش محکم، بدنه با دوام و صفحه ضد خش از این محصول، نوعی بی نظیر ساخته که شبیه به هیچیک از محصولات موجود در بازار نیست. البته کمی بزرگ است و حمل کردنش با مشکل روبرو خواهد بود و از نظر کیفیت بدنه جز با کیفیت‌ترین‌های بازار نیست. دکمه‌های پشتی و کمترین میزان لبه، به آن یک ظاهر مدرن می‌دهد که در کمتر اسمارتفونی دیده می‌شود.

اما راند انگار همان محصولات دیگر سامسونگ است که فقط در لبه‌ها خمیدگی دارد. اما خب از نظر کیفیت قطعا پیشرفت چشمگیری داشته است. بزل باریک و خمیدگی‌های افقی در لبه‌ها به راند یک ظاهر مدرن و تر و تمیز می‌دهد. سبکتر و باریکتر از جی فلکس است  و به دلیل مدل خمیدگی‌اش در دست گرفتن و حملش راحت‌تر خواهد بود.

می‌توان گفت سامسونگ با وزن سبکترش، راحت در دست گرفتنش و ارتقا در کیفیت بدنه‌اش و جی فلکس به خاطر طراحی فوق مدرن و با دوامش امتیاز می‌گیرند.

نتیجه: مساوی

  • صفحه نمایش

جی فلکس دارای یک صفحه نمایش 6 اینچی HD POLED با رزولوشن 1280×720 پیکسل و چگالی پیکسلی ppi245 است. بزرگی صفحه و وعده پخش ارتقا یافته ویدیو در مود لند اسکیپ، از آن وسیله‌ای مناسب برای پخش رسانه می‌سازد. تصاویر در این دستگاه تمیز و دقیق هستند.

اما گلکسی راند دارای یک صفحه کوچکتر 5.7 اینچی سوپر آمولد با کیفیت فول اچ دی و چگالی پیکسلی ppi386 است که تا همینجا کلی از جی فلکس جلو می‌افتد. تصاویر دارای رنگهای غنی هستند، جزییات و روشنایی در بالاترین میزان ممکن قرار دارند و برای تماشای ویدیو و خواندن متن فوق العاده عمل می‌کند.

نتیجه: برد گلکسی راند

  • پردازنده

هر دو مجهز به چیپست اسنپدراگون 800 با پردازنده کریت 4 هسته‌ای 400 و رابط گرافیکی آدرنو 330 هستند که توان کافی برای اجرای روان و بدون وقفه برنامه‌ها را به آنها می‌دهد. فرکانس هر هسته در جی فلکس 2.2 و در گلکسی راند 2.3 است.  رم در نظر گرفته برای جی فلکس 2 و اما رم گلکسی راند 3 گیگابایتی است.

با اینکه شاید تفاوت چندانی از نظر قدرت پردازنده نداشته باشند، اما مشخصا برنده این بخش نیز راند از سامسونگ خواهند بود.

نتیجه: برد راند

  • حافظه

هر دو دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی هستند که راند قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت دیگر را نیز می‌دهد.

نتیجه: برد با اختلاف گلکسی راند

  • سیستم عامل

هر دو اندرویدی هستند و تجربه‌ای روان و بی نظیر از کار با این سیستم عامل را به کاربران خود هدیه می‌دهند. جی فلکس در این نسخه کنترلهای حرکتی پیشرفته‌تر را نیز  گنجانده است و این در حالی است که راند به خاطر رابط کاربری‌اش که مورد علاقه بسیاری از کاربران است حرفهای بیشتری برای گفتن دارد. نسخه اندروید جی فلکس 4.2 و نسخه راند 4.3 است و هر دو به زودی به نسخه جدیدتر آپدیت می‌شوند.

نتیجه: برد گلکسی راند با اختلاف کم

  • دوربین

هر دو دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی چون فلش ال ای دی، اتو فوکوس، قابلیت تشخیص چهره و غیره هستند. دوربین دوم در جی فلکس 2.1 مگاپیکسل و دوربین دوم در راند 2 مگاپیکسلی ست.

نتیجه: مساوی

حرف آخر

هر دو خمیده پر از ویژگی‌های جالب توجه هستند و با ظاهر نویی که دارند می‌توانند دل از خیلی‌ها ببرند. اگر بدنبال یک تلفن خیلی محکم با ظاهر خیلی مدرن هستید جی فلکس را انتخاب کنید، ولی اگر می‌خواهید حافظه بیشتر، تصاویر دقیقتر و با کیفیت‌تر داشته باشید و دستگاهتان را راحت‌تر حمل کنید، راند انتخاب بهتری خواهد بود. قدرت درونی و زیبایی و راحتی بیرونی در راند چیزی نیست که بتوان از آن براحتی گذشت.

قیمت اولیه جی فلکس: 690 یورو

قیمت اولیه گلکسی راند: 680 یورو

7 در مورد “بین دو خمیده، کدام خریدنی‌تر است؟ مقایسه کوتاه جی فلکس و گلکسی راند”

  1. همش حرف مفت.توی همه موارد جی فلکس برتر هست.برید نتیجه بنچمارک هارو ببینید جی فلکس از همه ی گوشی ها بالاتر بوده.فقط قابلیت خودترمیمی ال جی جی فلکس سر تا پای کمپانی سامسونگ رو میارزه،ضمنا اگه عکسای منتشر شده سامسونگ s5 رو دیده باشین از مدل جی فلکس تقلید کرده.شرکت ال جی مال من و بابام نیست ولی واقعا سامسونگ در برابر ال جی،آشغاله

  2. جی فلکس کلی نواوری داره.که یکیش اینه که بدنش میتونه خودش روترمیم کنه. مقاومتش در برابر ضربه و سقوط
    از راند و از هر گوشیه دیگری بالاتره.
    االبته راند هم خیلی خمیده نیست و در یکی از سایتها خوندم که میشه جی فلکس رو بعنوان اولین گوشی خمیده دنیا اعلام کرد.

  3. راستی شما تست باتری جی فلکس رو دیدین؟ 20 ساعت تمام ودیو پخش میکنه که حیرت انگیزه.گوشی ال جی خم میشه پشتش خش برنمیداره ، بهترین باتری رو داره، و صفحه نمایش اچ دی اون هم باعث میشه فشار زیادی بر گرافیک دستگاه نیاد و درواقع بازی ها رو بهتر و روون تر و با نرخ فریم بر ثانیه بیشتری اجرا میکنه و اما در مورد پردازنده که پردازنده راند 2.5 گیگاهرتزه نه 3 گیگاهرتز که نیم گیگاهرتز بیشتر بودن هیچ تاثیری تو قدرت بیشتر نداره.
    و رزولشن اچ دی جی فلکس هم باعث باتری بهتر و گرافیک بهتری میشه و تو این اندازه اصلا رقی بین ول اچ دی نداره!
    متاسفم که این رو میگم ولی حانوم صریحی هیچ وقت اینگونه مقالات شما رو قبول نداشتم

    1. سارا صریحی

      عینا در قسمت های مختلف با هم مقایسه شدن و طبق ویژگی هاشون نتیجه اعلام شده. حالا اینکه شما کدوم رو میپسندید دیگه بسته به سلیقه و ترجیحتون داره و گرنه در واقعیت مشخصا راند برتره

  4. جی فلکس که از هر لحاظ بهتره مخصوصا ا اون نوآوری های جدیدش نمیدونم شما چطوریه که طرفداری راند رو میکنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH