دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می‌شود

nezam-senfi

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات (IT Governance) را 27آذرماه جاری برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، نشست خبری دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، صبح امروز 24آذرماه در محل دبیرخانه سازمان با حضور روسا، مدیران و دبیر این همایش و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات قراراست چهارشنبه 27آذرماه در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران از ساعت 9الی 16 برگزار شود.

لزوم آموزش در حوزه راهبری و مدیریت IT

در ابتدای این نشست، آزاده داننده، رئیس دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، ضمن اشاره به برگزاری اولین دوره این همایش گفت: اسفندماه سال گذشته اولین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با رویکرد فرهنگ‌سازی دراین حوزه با اهدافی همچون معرفی چارچوب‏ها و استانداردهای راهبری و مدیریت خدمات IT و ارتقای دانش عمومی در این زمینه برگزار شد.»

داننده با تشریح برنامه‌ها و اهداف سازمان از برگزاری دومین دوره این همایش ادامه داد: رویکرد این  دوره همایش، ارتقای ظرفیت کارفرمایی در تعریف و اجرای پروژه‌ها و خدمات فناوری اطلاعات است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، لزوم برگزاری این همایش را تبیین جایگاه حاکمیت فناوری اطلاعات در سازمان‌ها و شرکت‌ها و نهادینه کردن IT به عنوان یک ابزار سودمند در بنگاه‌ها عنوان کرد.

داننده بااشاره به الگوی جهانی راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات و لزوم آموزش دراین حوزه ادامه داد: هم اکنون درجهان، لایه‌ای از فعالیت‌ها تحت عنوان راهبری و مدیریت IT شکل گرفته که تلاش می‌کند سازمان‌ها در سرمایه‌گذاری‌های حوزه فاوا بیشترین بهره را ببرند. درفضای حرفه‌ای جامعه ما هم نیاز به آموزش در حوزه راهبری و مدیریت  ITکاملا احساس می‌شود.

 او با تاکید براینکه این همایش قصد ندارد موضوع هدایت IT درسطح ملی و حاکمیت را مدنظر قرار دهد، ادامه داد:« به نظرمی‌رسد برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند جایگاه فناوری اطلاعات را برای بهبود مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌ها توسعه بخشد. بنابراین به هیچ عنوان، موضوع حاکمیت ملی فاوا در این همایش مطرح نیست.»

تدوین نقشه راه همایش

لیلا لاریجانی، رئیس دبیرخانه دائمی دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به تدوین نقشه راه سلسله همایش‌های راهبری در این نشست گفت: کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نصر تهران، پس از نیازسنجی برای تسهیل فضای کسب‌و‌کار، موضوع “راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات” را به عنوان حلقه مفقوده فرایند کسب وکاردرسازمان‌ها شناسایی کرد و این موضوع سبب برگزاری اولین همایش در زمستان 1391 شد.

لاریجانی ضمن توضیح فعالیت‌های دبیرخانه همایش افزود: دبیرخانه دائمی همایش از اردیبهشت ماه امسال کار خود را آغاز و 19جلسه را برگزار کرد. طی این جلسات علاوه بر روشن‌ شدن نقشه راه همایش، خروجی مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی  بحث راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات نیز حاصل شد.

در ادامه این نشست خبری، علی آذرکار، رئیس شورای سیاستگذاری این همایش با اشاره به آسیب‌شناسی مشکلات حوزه مدیریت فناوری اطلاعات گفت: مشکلات و آسیب‌شناسی در این حوزه تا جایی پیشرفته که برای حل آن، کمیته فنی متناظرJTC1 ، کمیته‌ای مختص موضوع  IT GOVERNANCE را ایجاد کرده تا استانداردهای حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را تدوین کند.

آذرکار با تاکید بر سازماندهی دومین دوره این همایش ادامه داد : دبیرخانه دایمی و کمیته علمی این همایش  پس از تدوین محورها و اهداف همایش ، به بحث  و بررسی در خصوص مقالات موردنظر پرداخت.

الهه نجفی، دبیر کمیته علمی دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، درخصوص  ترکیب هیات علمی این همایش گفت: اعضا این کمیته، ترکیب کامل و متنوعی ازاساتید دانشگاه ها ، متخصصان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه‌های دولتی در حوزه IT بودند که این موضوع به دید همه جانبه همایش کمک بسزایی کرد.

نجفی درخصوص حجم مقالات ارسال شده این همایش ادامه داد:  طی فراخوان عمومی که از سوی دبیرخانه همایش منتشر شد، 14مقاله به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 8مقاله برای ارائه در همایش مورد تایید کمیته علمی قرار گرفت.

1 در مورد “دومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH