سامسونگ احتمالا کفش‌های اسپورت هوشمند خود را در نمایشگاه CES 2019 عرضه می‌کند!

طی سالیان گذشته کمپانی سامسونگ همواره روی حسگرهای تناسب اندام برای دستگاه‌های پوشیدنی خود کار کرده است. نهایتا اکنون به‌نظر می‌رسد که غول کره‌ای آماده ارایه نخستین محصول این طیف تحت عنوان کفش‌های اسپورت هوشمند است. در صورت صحت گزارشات منتشر شده قرار است سامسونگ در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES 2019) در شهر لاس وگاس از کفش‌های اسپورت هوشمند خود رونمایی کند.

کفش‌ها به‌همراه سنسورهای تعبیه شده داخلی عرضه می‌شوند. این حسگرها احتمالا با هدف کمک به ورزش‌کاران نخبه جهت حفظ جایگاه برتر خود در بازی‌ها به‌کارگیری شده‌اند. اوایل سال جاری و در ماه آگوست، شرکت سامسونگ C&T درخواست ثبت 2 پتنت طراحی در دفتر مالکیت معنوی کره را مطرح کرد و این پتنت‌ها در روز 27 دسامبر 2018 مورد تایید قرار گرفتند.

کفش‌های هوشمند سامسونگ (مدل A)

تصاویر مرتبط با پتنت، یک کفش کتانی همراه با سنسوری در پشت آن را نمایش می‌دهند. کفش‌های ثبت شده با استفاده از چرم و مواداولیه مصنوعی تولید شده‌اند. در مدل A، کفش اسپورت هوشمند از طریق کشیدن زبانه می‌تواند خاموش یا روشن شود؛ در حالی‌که در مدل B کاربران به منظور فعال‌سازی قابلیت‌های هوشمند کفش بایستی زبانه پلاستیکی پشتی آن را باز نمایند.

برند Salted Venture که یکی از شاخه‌های آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ به‌شمار می‌آید؛ چند سال پیش و در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC 2016) از کفش‌های هوشمند Iofit رونمایی کرد. این کفش‌های هوشمند از قابلیت اتصال به اسمارت‌فون برخوردار بوده و مشخصا جهت استفاده گلف‌بازان طراحی شدند.

کفش‌های هوشمند سامسونگ (مدل B)

در حالی‌که توضیحات این پتنت اطلاعات چندانی را ارایه نمی‌دهد؛ اما چنین کفش‌های هوشمندی احتمالا به‌صورت ترکیبی و همراه با یک اپلیکیشن کار خواهند کرد. کاربر با استفاده از این برنامه به‌سادگی می‌تواند اهداف تناسب اندام خود را تعیین کند. همچنین کفش‌های هوشمند سامسونگ احتمالا از مشخصه هوش مصنوعی بهره خواهند برد؛ لذا در دراز مدت، میزان تناسب مدیریت اعمال ورزشی با شرایط شخصی کاربر به شکل فزآینده‌ای ارتقا خواهد یافت.

هنوز در خصوص زمان عرضه و قیمت‌گذاری این کفش‌ها هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. با این‌حال با توجه به فرآیند توسعه محصول که ظاهرا در مرحله پیشرفته‌ای قرار دارد می‌توان انتظار داشت که کفش‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک روانه بازار شوند.

در همین حال قرار است کمپانی در ماه فوریه سال آینده اسمارت‌فون‌های پرچم‌د‌‌ار سری گلکسی S10 خود را معرفی نماید. بر اساس گزارشات، عرضه احتمالی گلکسی S10 به روز 20 فوریه و 1 هفته پیش از برگزاری رویداد MWC 2019 در شهر بارسلونا موکول خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH