LG G8

احتمالا گوشی ال‌جی G8 فاقد اسپیکر خواهد بود!

شرکت ال‌جی در گوشی هوشمند G7 ThinQ، از فضای داخلی گوشی برای بهبود کیفیت صدا استفاده کرد ولی براساس شایعات جدید به نظر می‌رسد در هندست جدید LG G8 پا را فراتر نهاده‌ و توانسته‌اند به قابلیتی دست‌یابند که عملا دیگر به اسپیکر‌های واقعی در گوشی نیازی نخواهد بود!

LG G8

انتظار می‌رود گوشی G8 اولین هندست شرکت باشد که از این فناوری جالب برخوردار است. این خبر را یکی از تیپ‌استار‌های مشهور دنیا به نام Steve Hemmerstoffer منتشر نموده و ادعا کرده ال‌جی نام این فناوری را صدا در نمایشگر (Sound in Display) نهاده است. البته این اولین بار نیست که شما در مورد این تکنولوژی شنیده‌اید، تلویزیون‌های Crystal Sound OLED شرکت ال‌جی هم اکنون از این قابلیت برخوردار هستند و در آنها دیگر اسپیکر‌های معمولی نصب نمی‌شود. در عوض صدا از طریق یک سیستم تولید صدا که Exciter نامیده می‌شود ایجاد می‌گردد و از نمایشگر به عنوان غشای اسپیکر بهره می‌برد. صدای آن نیز بسیار شفاف و واضح به گوش می‌رسد اما حداقل در این تلویزیون‌ها دارای باس نیست ولی در مقابل، لرزشش قابل مشاهده نخواهد بود!

جدا از بحث لرزش، این سوال پیش می‌آید که ال‌جی چگونه توانسته است این فناوری را در یک گوشی هوشمند مانند G8 جا بدهد؟ در مقایسه با یک تلویزیون اولد، صفحه نمایش و سخت‌افزار گوشی‌ها دارای تراکم و فشردگی بسیار زیادی است و این بدین معنا خواهد بود که انعکاس لرزش صوت تولید شده به درون اتاق داخلی گوشی برگشت خواهد داشت و در طولانی مدت ممکن است باعث ایجاد مشکل برای دیگر قطعات و یا ایجاد حس ناخوشایندی برای کاربر شود!

باید دید در نهایت آنها از اسپیکر‌های معمولی برای پخش موسیقی و فعالیت‌های سنگین و طولانی صوتی استفاده می‌کنند و یا این فناوری تنها برای تماس‌های تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ اگر هدف از آن، مورد دوم باشد، بخشی از فضای لبه‌ بالایی خالی خواهد شد و می‌توان از سخت‌افزار‌ها یا قابلیت‌های دیگری بهره برد یا حتی دوربین جلو را متحول کرد! در هر صورت هنوز هم در مورد ضرورت استفاده از این فناوری جای بحث بسیار است. به خصوص که امروزه با رشد سطح فناوری، لبه گوشی‌ها هر روز باریک‌تر می‌شود و در بسیاری از گوشی‌های هوشمند به سادگی می‌توان ایرکاپ‌ها را در لبه قاب جای داد.

گوشی LG G8 به احتمال زیاد تا چند ماه آینده رونمایی شود و قطعا تا آن زمان شرکت چند تیزر تبلیغاتی کوتاه از آن را منتشر خواهد نمود که باید دید در آنها اشاره‌ای به استفاده از چنین فناوری شده است یا خیر؟ حقیقتا ما هم کنجکاو دیدن چنین فناوری تولید صدا از طریق نمایشگر هستیم، نظر شما چیست، آیا این فناوری را برای گوشی‌های مدرن ضروری می‌دانید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH