تصاویری از بخش پشتی و ماژول احتمالی دوربین آی‌فون XI 2019 اپل منتشر شد!

به رغم آنکه اغلب گوشی‌های پرچم‌دار بازار امروزه به دوربین‌های چندگانه (سه، چهار و حتی پنج‌گانه) مجهز شده‌اند ولی مهندسان اپل همچنان در طراحی آی‌فون‌های گران قیمت شرکت از دوربین دوگانه بهره می‌برند. اما همانطور که Steve Hemmerstoffer اشاره دارد به نظر می‌رسد اپل در طراحی گوشی آی‌فون XI 2019 قصد سنت شکنی دارد.

آی‌فون XI 2019

براساس شنیده‌ها، اپل در نسل بعدی گوشی آی‌فون خود از یک ماتریس با دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد. اما به جای بهره‌گیری از یک ماژول عمودی به فکر یک طرح کاملا متفاوت هستند. البته همانطور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید این احتمال وجود دارد اپل با الهام از ماتریس مربعی دوربین گوشی میت 20 پرو هواوی، طرح مشابهی را در پشت آی‌فون XI 2019 پیاده نماید!

همچنین با توجه به اینکه این ماژول را در بالا سمت چپ گذاشته است منصفانه خواهد بود که بگوییم طرح عجیب و غریبی از آب در می‌آید. در حال حاضر جزییات دقیقی در مورد سنسور‌های به کار رفته در آن اعلام نشده است. هرچند اگر بخواهیم آی‌فون‌های قبلی را ملاک نظر قرار دهیم احتمالا در سمت چپ ماژول دوربین اصلی و یک لنز تله‌فوتو و در سمت راست ماژول، فلاش LED، یک میکروفون بزرگ و یک سنسور دیگر که به نظر از نوع Time-of-Flight یا همان دوربین ToF است، قرار می‌گیرد که از آن برای ایجاد تصاویر سه بعدی استفاده می‌شود.

آی‌فون XI 2019

ضمنا باید به این مسئله نیز توجه کرد که تا معرفی این گوشی ۹ ماه دیگر زمان باقی است و آی‌فون XI تازه در حال گذارندن مراحل تست تاییدیه اعتبارنامه فنی خود است. بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که اپل طراحی و مشخصات سنسور‌ها را تغییر دهد و در محصول نهایی ما با چیزی شگفت‌انگیزتری روبه‌رو شویم. حتی ممکن است غول دره سیلیکون از عرضه نهایی آن منصرف گردد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH