سامسونگ در فکر تولید رباتی برای کمک به افراد مسن

سامسونگ شرکتی است که بیشتر به خاطر اسمارت‌فون و تلویزیون‌های هوشمند شناخته می‌شود. اما ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند تا حوزه فعالیت خود را گسترش دهند و در آینده‌ای نه چندان دور به فکر تولید رباتی برای کمک به افراد مسن و سالخورده هستند. این خبر طی مراسم این شرکت در نمایشگاه CES 2019 اعلام شد.

ربات گفته شده قابلیت حرکت به صورت خودکار را خواهد داشت و می‌تواند گزارشی مختصر از سلامتی فرد ارایه دهد. ربات سامسونگ توانایی بررسی علایم حیاتی کاربر خود را نیز دارد و چرخه خواب فرد را مورد نظارت قرار می‌دهد. البته مشخص نیست این ویژگی چگونه کار می‌کند، اما مطمئنا داشتن رباتی که به هنگام خواب شما را تماشا کند کمی آزاردهنده خواهد بود.

با توجه به این که ربات سامسونگ برای مراقبت از افراد سالخورده طراحی شده است، برقراری تماس با اورژانس در صورت مشاهده مورد مشکوک از ویژگی‌های اصلی آن خواهد بود. قابلیت‌های دیگری نیز مربوط به حوزه سلامت در این ربان تعبیه خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به موزیک تراپی، زمان مصرف قرص و برنامه‌هایی برای انجام حرکات ورزشی اشاره کرد. البته هنوز مشخص نیست که برنامه‌های سامسونگ در ادامه منجر به تولید ربات خواهد شد یا نه، اما در صورت تولید سنین سالخوردگی می‌تواند برای بسیاری از افراد راحت‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH