گزارش موسسه Canalys: کاهش 15 درصدی بازار اسمارت‌فون‌های چینی و پیشتازی هواوی

داده‌های تحلیل‌گران موسسه Canalys نشان می‌دهند که بازار اسمارت‌فون چین در مجموع دوران پرفروغی نداشته است و طی 3 ماهه سوم سال گذشته، فروش اسمارت‌فون در این بازار با افت 15 درصدی از 119 میلیون دستگاه در سال 2017 به 101 میلیون واحد در سال 2018 رسیده است.

از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته شده، اپل جایگاه پنجم را کسب نموده است؛ اما قیمت‌گذاری بالای گوشی‌های کمپانی باعث شده تا اپل عنوان پردرآمدترین عرضه‌کننده اسمارت‌فون در بازار چین را به خود اختصاص دهد. با این‌حال مدل‌های جدید آی‌فون برای افزایش فروش اپل کار چندانی انجام ندادند. کمپانی آمریکایی با اتخاذ رویکردی تجاری تلاش کرد فروش خود را افزایش دهد؛ اما تخفیفات در نظر گرفته شده برای مجاب نمودن صاحبان مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون کفایت نکردند. جالب این‌که آی‌فون X فروش بالایی را تجربه کرد (پیش‌تر تولید این مدل متوقف شده است)؛ اما 2 هندست سری XS در این زمینه ناکام بودند.

موسسه کانالیز معتقد است که بازه قیمتی 400 تا 600 دلار به‌عنوان محدوده پر مخاطب هندست‌های پرچم‌دار شناخته می‌شود؛ در حالی‌که میانگین قیمت فروش اسمارت‌فون‌ها در چین حدودا 300 دلار است. با این‌حال تحلیل‌گران خاطرنشان می‌کنند که مشخصه‌هایی نظیر فناوری 5G و گوشی‌های تاشو موجب افزایش فروش اسمارت‌فون‌هایی با قیمت بیش‌تر از 600 دلار خواهند شد.

اوپو A5 محبوب‌ترین گوشی بازار چین طی 3 ماهه سوم سال 2018 به‌شمار می‌رفت. در واقع کمپانی‌های اوپو و ویوو تقریبا 10 گوشی برتر بازار چین را تولید نموده‌اند و در این میان تنها اسمارت‌فون ردمی 6A شیائومی جایگاه پنجم را در اختیار گرفته و مانع از سیطره مطلق اوپو و ویوو بر بازار چین شده است.

گوشی‌های سری Y ویوو 64 درصد هندست‌های فروخته شده کمپانی طی 3 ماهه سوم سال 2018 را تشکیل دادند. تولید چنین محصولات میان‌رده‌ای به ویوو کمک کرد تا با پیشی گرفتن از اوپو به دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در چین طی 3 ماهه سوم پارسال تبدیل شود. این کمپانی قیمت هندست‌های خود را تقریبا ثابت نگاه داشت و بر بازار خانگی تمرکز کرد (75 درصد کلیه گوشی‌های ویوو در چین به فروش رفتند).

همچنین برند فرعی آنر پرطرفدارترین سری گوشی‌های ساخت هواوی به‌شمار می‌رود. اکنون این کمپانی در بازار پیشتاز است. هندست‌های سری P و میت این برند پرچم‌دار به‌دلیل به‌کارگیری نمایشگرهای معیوب متحمل نوعی شکست شدند و این موضوع (صرف‌نظر از هزینه جایگزینی محصول تحت ضمانت) سرعت تولید اسمارت‌فون میت 20 پرو را کاهش داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH