اپل فعلا چاره‌ای ندارد و باید تن به ارتباط با سامسونگ دهد!

apple-samsung-bite

چند روز پیش بود که در اخبار از رد پای چیپ ساخته شده توسط سامسونگ در دل محصولات اپل شنیدیم و پس از آن اپل اعلام کرد که می‌خواهد ارتباط چیپی خود را با TSMC ادامه دهد. اما امروز در اخبار می‌بینیم که این ارتباط از سوی اپل با هر دو سازنده ادامه خواهد داشت.

گزارش ها می‌گویند که سامسونگ حداقل تا سال 2015 به ساخت چیپ‌های مورد نیاز برای محصولات اپل ادامه خواهد داد. همین گزارش‌ها اشاره کرده‌اند که سازنده تایوانی نیز از سال آینده وارد این ارتباط شده و ساخت چیپ‌های محصولات بیشتری از اپل را در آینده بر عهده خواهد گرفت.

بر طبق اطلاعات سامسونگ از فرایند 14nmFinFET برای ساخت پردازشگرهای سری A مورد نیاز آیفون در سال 2015 و TSMC نیز از فرایند 16nmFinFET برای ساخت همان چیپ‌ها استفاده خواهند کرد.

قرار است ساخت 60٪ چیپ‌ها را سازنده تایوانی و 30 تا 40٪ چیپ‌ها را به سامسونگ بسپارند. این احتمال هم وجود دارد که سال 2014 این مقدار برای هر دو سازنده به 50٪ چیپ‌ها برسد.

سالهاست که اپل می‌گوید به دنبال جایگزینی برای سازنده چیپ‌های خود است و هنوز هم اندر خم یک کوچه بسر می‌برد. بر سر ساخت صفحه نمایش‌های رتینای محصولاتش هم برای آنکه دیگر وابسته به سامسونگ نباشد از شارپ کمک گرفت و پس از عدم موفقیت شارپ، دوباره به سمت سامسونگ رو کرد. اگر تمام این اخبار صحت داشته باشند، باید به اپل گفت که بهتر است به جای آنکه نمک خورد و نمکدان بشکند، سر تعظیم در برابر این سازنده بزرگ چیپ و البته صفحه نمایش‌هایش فرود آورد!

2 در مورد “اپل فعلا چاره‌ای ندارد و باید تن به ارتباط با سامسونگ دهد!”

  1. آی تی رسان نوکر سامسونگ 🙂

    حداقل من به شخصه میتونم بگم که ارزش محصولات و گوشیای سونی و اچ تی سی به مراتب بالاتر از سامسونگ کپی کنه اپل که بهترین هست و جای خودش رو تو فناوری بین غول ها داره دوباره میگم غول ها نه سامسونگ یخچال ساز و… بلکه مثل کمپانی های مایکروسافت و گوگل و اپل و طبق آمار ارزش این کمپانی یعنی اپل بالاتر از همه کمپانی هاست حتی بوئینگ!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH