قابلیت جدید پلی‌استور گوگل به کاربران اجازه مشاهده میزان حافظه موجود و نصب سریع اپلیکیشن را می‌دهد

گوگل‌پلی با یک نشانگر جدید نشان می‌دهد که چقدر فضای ذخیره‌سازی برای برنامه‌های جدید در دسترس است.

پلی‌استور

براساس گزارش Droid-Life، یک کاربر شبکه اجتماعی ردیت با نام کاربری ijazulhaqci، چند روز قبل به این قابلیت جدید اشاره کرده است که می‌تواند وضعیت حافظه موجود برای نصب برنامه‌های جدید را بر حسب درصد استفاده شده از حافظه داخلی مشاهده نماید. همچنین مقدار فضای ذخیره‌سازی باقی مانده نیز نمایش داده می‌شود و نوار وضعیت این اطلاعات را به صورت گرافیکی به کاربر نشان می‌دهد.

برای دیدن این ویژگی در گوشی اندرویدی خود وارد پلی‌استور گوگل شوید. بر روی منوی سمت چپ نوار جستجو کلیک کنید. گزینه My apps & games را انتخاب نمایید و آن را به روی تب نصب (Installed) بکشید تا اطلاعات مربوط به آنها به شما نشان داده شود. اما این تمام ماجرا نیست و امکانات بیشتری در دسترس است. اگر شما حافظه آزاد به میزان کافی ندارید و مجبور هستید مقداری از فضا را خالی کنید کافی است بر روی نوار وضعیت حافظه ذخیره‌سازی ضربه بزنید و آن شما را به صفحه پاکسازی برنامه‌های نصب شده هدایت می‌کند تا با انتخاب مواردی که نیاز ندارید و حذف آنها، مقداری از فضای اشغال شده را آزاد نمایید.

اگر شما اطلاعات مندرج در این صفحه (Free up space page) را مطالعه نمایید به نکته‌های جالب‌تری نیز خواهید رسید. در این صفحه برنامه‌ها برخلاف پرکاربرد بودن لیست شده‌اند، به عبارت دیگر برنامه‌هایی که شما کمتر از همه استفاده می‌کنید در ابتدا نمایش داده می‌شوند و هرچه از برنامه‌ای بیشتر استفاده کرده‌اید در جایگاه پایین‌تری قرار دارد و برنامه‌ای که بیشترین استفاده را داشته است در انتهای لیست جا گرفته است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا بهتر تصمیم بگیرید و بی‌اهمیت‌ترین برنامه‌ها را از روی گوشی خود حذف نمایید. حقیقتا قابلیتی فوق‌العاده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH