احتمال عرضه گجت سنجش تناسب‌اندام جدید سامسونگ و ایربادهای بی‌سیم طی سال جاری

سال گذشته کمپانی سامسونگ نمادهای تجاری گلکسی‌واچ و گلکسی فیت را ثبت کرد. در آن زمان اعلام شد که این کمپانی احتمالا به‌دنبال تغییر برند گجت‌های پوشیدنی خود از “گیر” به “گلکسی” است. در حال حاضر نماد گلکسی به صورت گسترده توسط محصولات سامسونگی مورد استفاده قرار گرفته است. فرآیند نام‌گذاری مجدد برند گلکسی‌واچ در اواخر سال گذشته آغاز شد؛ اما جانشین گیر فیت در هیچ کجا مشاهده نشد.

نهایتا به‌نظر می‌رسد که اکنون سامسونگ آماده است تا یک ردیاب تناسب‌اندام تحت عنوان گلکسی فیت را روانه بازار کند. 2 نسخه مختلف گلکسی فیت با شماره مدل‌های SM-R370 و SM-R375 به ثبت رسیده است که هر 2 مدل از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کنند. وب‌سایت SamMobile به یکی از آن‌ها تحت عنوان “گلکسی فیت e” اشاره نموده؛ در حالی‌که مدل دیگر صرفا “گلکسی فیت” نام‌گذاری شده است. در حال حاضر دلیل به‌کارگیری حرف e در نام‌گذاری محصول مشخص نیست؛ اما این موضوع احتمالا می‌تواند بیانگر پشتیبانی مدل مذکور از مشخصه eSIM باشد.

دیگر محصول پوشیدنی جدید سامسونگ که صرفا تاییدیه مربوط به آن صادر شده است (موقتا) گلکسی باد نام‌گذاری شده و به‌عنوان جانشین گجت Gear IconX سال 2018 ارایه می‌شود. در حال حاضر جزئیات چندانی پیرامون این دستگاه‌ها در دست نیست؛ اما گجت‌های مذکور اخیرا با شماره مدل SM-R170 در فهرست وب‌سایت Bluetooth SIG ظاهر شدند. اکنون می‌دانیم این گجت‌ها از اتصال بلوتوث 5.0 پشتیبانی نموده و با 8 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌شوند. این میزان حافظه نسبتا جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد؛ زیرا هیچ‌کدام از دستگاه‌های گیر پیشین شامل ردیاب‌های تناسب‌اندام، ایربادها و اسمارت‌واچ‌ها از این ظرفیت حافظه برخوردار نبوده‌اند. جالب است ببینیم که سامسونگ با این میزان حافظه چه خواهد کرد؛ اگرچه احتمالا بخشی از این فضا به ذخیره‌سازی داده‌های شخصی بر روی ایربادها اختصاص خواهد یافت.

براساس شایعات گسترده، اپل بر روی دومین نسل از ایرپادهای خود کار می‌کند و احتمالا این گجت‌ها با مشخصه جدید نمایشگر سلامت طی 6 ماهه نخست سال 2019 روانه بازار خواهند شد. هنوز مشخص نیست که اپل در ایرپاد 2 خود از کدام مشخصه‌های ردیاب سلامتی بهره خواهد برد؛ اما طی چند سال گذشته ارایه گونه‌ای از قابلیت نمایشگر سلامت در کلیه دستگاه‌های پوشیدنی، اهمیت فزآینده‌ای پیدا کرده است. به‌دنبال عرضه اپل‌واچ‌های سری 4 با مشخصه نوآورانه الکتروکاردیوگرام (ECG) طی سال گذشته این موضوع مشخصا علنی شد.

براساس گمانه‌زنی‌های فعلی، دستگاه‌های گلکسی باد و گلکسی فیت احتمالا طی رویداد معرفی پرچم‌داران گلکسی S10 در روز 20 فوریه رسما معرفی خواهند شد؛ مگر آن‌که کمپانی رونمایی از این محصولات را به آینده و زمان دیگری موکول نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH