آموزش نحوه تنظیم Haptic Touch بر روی آی‌فون XR

همان‌طور که میدانید در آی‌فون XR، فناوری Haptic Touch، به‌جای 3D Touch تعبیه شده است. قابلیت‌های هپتیک تاچ تقریباً مشابه با تاچ سه‌بعدی است و در حال حاضر فقط منحصر به آی‌فون XR است و در دیگر مدل‌های آی‌فون مشاهده نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم نحوه تنظیم آن را به‌صورت کامل شرح دهیم.

اگر شما جزو افرادی هستید که از آی‌فون XR استفاده می‌کنید، به احتمال قوی هنوز متوجه چنین قابلیتی در آن نشده‌اید. جای نگرانی نیست؛ چون احتمالاً بسیاری از افراد از وجود آن بی‌اطلاع هستند. این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد که از برخی قابلیت‌های 3D Touch، بدون داشتن سخت‌افزار خاص آن بهره‌مند شوند.

Haptic Touch چیست؟

هپتیک تاچ تقریباً عملکردی شبیه به راست کلیک دارد؛ درنتیجه به کمک آن می‌توان به منوها و گزینه‌هایی دسترسی پیدا کرد که معمولاً در دسترس نیستند. به‌ طور مثال پس از فعال نمودن هپتیک تاچ در قسمت اعلان‌ها، گزینه‌های انتخابی بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد که به‌‌وسیله آن‌ها می‌توان به شکل دلخواه، اعلان‌ها را مدیریت کرد. یکی دیگر از موارد استفاده از هپتیک تاچ، تغییر تنظیمات در بخش کنترل سنتر است که کاربران با ضربه زدن و لمس طولانی آیکون موردنظر، کنترل بیشتری بر روی ویژگی‌های آن آیکون خواهند داشت.

برای اطمینان از فعال شدن هپتیک تاچ، پس از فشار و لمس طولانی آیکون و نوتیفیکشن موردنظر، باید چند بازخورد ویبره دریافت کرده و حالت ویبره را احساس کنید.

تفاوت‌های بین Haptic Touch و 3D Touch چیست؟

تفاوت‌های بین این دو تاچ بسیار جزئی است؛ به‌طوری‌که می‌توان گفت فقط در اجرای دو ویژگی اصلی با هم تفاوت دارند. در تاچ سه‌بعدی فقط با لمس صفحه‌نمایش، پاسخی را دریافت می‌کنید ولی در هپتیک تاچ، باید شما صفحه‌نمایش را فشار داده و نگه دارید تا عملی انجام شود.

در بیشتر بخش‌ها (به‌جز دو مورد)، هپتیک تاچ دقیقاً قابلیت‌های تاچ سه‌بعدی را دارد. اولین تفاوت اصلی این است که شما از صفحه اصلی (هوم اسکرین) آیفون نمی‌توانید به میانبرهای برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید. دومین تفاوت در رابطه با ویژگی “peek & pop” است. متأسفانه هپتیک تاچ از ویژگی “peek” پشتیبانی نمی‌کند. این قابلیت امکان پیش‌نمایش لینک‌ها و تصاویر را از طریق لمس طولانی آن‌ها فراهم کرده و تجربه کاربری بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حال انتخاب با خودتان است که کدام مدل آیفون را خریداری نمایید.

علی‌رغم تمام مسائل و مشکلاتی که ذکر شد، اگر بازهم از آی‌فون XR استفاده می‌کنید، با ما همراه باشید تا نحوه تنظیم هپتیک تاچ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چگونه Haptic Touch را فعال سازیم؟

  1. ابتدا به قسمت setting (تنظیمات) رفته و گزینه “general” را انتخاب کنید.
  2. سپس گزینه “Accessibility” را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله بر روی Haptic Touch ضربه بزنید.
  4. در مرحله آخر باید مدت‌زمان اعمال هپتیک تاچ را انتخاب کنید که به دو صورت سریع و کند ارایه شده است. در همین قسمت می‌توانید بدون ترک بخش تنظیمات، هپتیک تاچ را به‌صورت آزمایشی تست کنید.

متأسفانه اپل گزینه‌ای برای غیرفعال کردن هپتیک تاچ ارایه نکرده است (درحالی‌که برای 3D Touch عرضه شده است)؛ پس اگر به‌صورت تصادفی این گزینه را فعال کرده‌اید، حداقل گزینه slow را برای آن انتخاب کنید که مشکلی ایجاد نشود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH