برنامه جدید گوگل برای افرادی که مشکل شنوایی دارند

گوگل دو برنامه جدید اندرویدی را برای افراد ناشنوا و افرادی که مشکل شنوایی دارند معرفی کرده است. این دو برنامه (Live Transcribe و Sound Amplifier) برای شکستن مرز‌ها و آسان‌تر کردن زندگی برای این افراد ساخته شده‌اند.

شرکت گوگل برنامه Live Transcribe را بر اساس ایده استفاده از فضای ابری برای تشخیص خودکار مکالمه و نشان دادن کلمات روی صفحه‌نمایش ایجاد کرده است. این برنامه توانایی تبدیل مکالمه‌های دنیای واقعی به متن‌ها در صفحه‌نمایش گوشی را فقط با استفاده از میکروفون دستگاه شما دارد. هیچ ابزار خاصی برای انجام این عمل نیاز نیست. این برنامه برای افرادی که مشکل شنوایی دارند استقلالی در انجام کار‌های روزانه خود ایجاد خواهد کرد.

این برنامه از بیش از ۷۰ زبان و گویش مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین افرادی که قصد حرف زدن ندارند، می‌توانند با استفاده از تایپ در این برنامه از ویژگی‌های آن بهره ببرند. دقت رونویسی با وصل کردن یک میکروفون خارجی به دستگاه می‌تواند بهبود یابد. کاربران می‌توانند از این برنامه از امروز با فعال‌سازی آن از قسمت Accessibility Settings و انتخاب گزینه مرتبط در نوار navigation استفاده کنند. Live Transcribe ابتدا به صورت آزمایشی از طریق Play Store در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برنامه Sound Amplifier ابتدا در کنفرانس Google I/O سال گذشته معرفی شد. این برنامه فایل‌های صوتی را تبدیل به فایل‌هایی بسیار واضح و آسان برای شنیدن می‌کند. این برنامه می‌تواند در یک دستگاه اندرویدی همراه با هدفون‌ها با فیلتر و تقویت صدا‌ها در محیط شما استفاده شود. برنامه این کار را با افزایش صدا‌های آرام و جلوگیری از افزایش بیش از حد صدا‌های بلند انجام می‌دهد. تنظیمات تقویت صدا می‌تواند شخصی سازی شود و تنظیمات کاهش سر و صدا می‌تواند نویز منحرف‌کننده پس‌زمینه را به حداقل برساند.

Sound Amplifier برای دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اندرویید 9 Pie یا جدید‌تر استفاده می‌کنند در دسترس است. هر دو برنامه به صورت پیش‌فرض در گوشی Google Pixel 3 نصب شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH