چگونه Motion Smoothing را در تلویزیون‌های سامسونگ غیر‌فعال کنیم؟

اخیراً در تلویزیون سامسونگ قابلیتی با نام “Auto Motion Plus” ارایه شده است که نوع دیگری از ویژگی motion smoothing است. بسیاری از مردم از قابلیت motion smoothing راضی نیستند چون تصاویر را بیش‌ از حد صاف، روان و عجیب‌ می‌کند.

Auto Motion Plus” چیست؟

عملکرد Auto Motion Plus به‌صورت افزایش نرخ فریم محتوای نمایش داده‌شده در تلویزیون است. بیشتر فیلم‌ها با سرعت 24 یا 30 فریم در ثانیه (fps) فیلم‌برداری می‌شوند ولی تقریباً تمام تلویزیون‌ها آن‌ها را با 60 یا 120 فریم در ثانیه نشان می‌دهند. درنتیجه motion smoothing با قرار دادن فریم‌های اضافی و جعلی در محتوا، باعث می‌شود که یک محتوا با نرخ فریم 30 fps به‌اندازه ویدئویی با نرخ فریم بالا، صاف و روان دیده شود.

مشکل اصلی اینجاست که مردم در طول سالیان دراز به تماشای انواع خاصی از رسانه‌ها (مانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی) در 24 یا 30 فریم در ثانیه عادت کرده‌اند؛ درنتیجه دیدن محتوایی با فریم بالا برایشان عجیب است. فیلم‌ها دیگر مانند فیلم‌های قبلی احساس نمی‌شوند؛ چراکه نرخ فریم بالا، فیلم‌ها را بسیار واقعی کرده و از غرق شدن شما در فیلم جلوگیری می‌کند. این ویژگی می‌تواند برای برنامه‌های ورزشی مناسب باشد ولی تأثیر عجیب و ناخوشایندی بر دیگر محتواهای تلویزیونی دارد. علاوه بر این، فریم‌های اضافی چون جعلی هستند، اغلب کاملاً تار دیده می‌شوند.

چگونه این ویژگی غیرفعال کنیم؟

گزینه غیرفعال کردن این قابلیت در بیشتر تلویزیون‌های سامسونگ در قسمت Picture options است ولی احتمالاً در بخش “Expert Settings” نیز قرارداده‌ شده باشد. به‌هرحال در هر دو قسمت به دنبال تنظیمات “Auto Motion Plus” بگردید.

پس از انتخاب تنظیمات “Auto Motion Plus” منویی برای شما باز می‌شود که شامل گزینه‌های “Auto” ، “Off” و “Custom” است. اگر تمایل دارید این ویژگی کاملاً غیرفعال شود، Off را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت با انتخاب گزینه “Custom” تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

در صورت ایجاد هر مشکلی در پیدا کردن تنظیمات مربوطه، بهتر است با راهنمای تلویزیون خود مشورت کنید که به‌صورت آنلاین نیز قابل دسترسی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH