سونی

تغییر نام‌گذاری گوشی‌های سونی اکسپریا XA3 و اکسپریا XZ4

احتمال دارد شرکت سونی تصمیم به بازنگری در نام‌گذاری گوشی‌های اکسپریا خود داشته باشد. براساس شایعات مطرح شده در روزهای اخیر، دو مدل گوشی سونی اکسپریا XA3 و XA3 Plus با نام‌های جدیدی معرفی خواهند شد که به ترتیب اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس اسم‌گذاری شده‌اند.

سونی

حتی عنوان شده است حرف X به طور کامل از نام‌گذاری تمام گوشی‌های هوشمند سونی کنار گذاشته شود. به علاوه به نظر می‌رسد نام گوشی سونی اکسپریا XZ4 نیز به اکسپریا 10Z تغییر یابد. البته هنوز هم احتمال استفاده از حرف دیگر یعنی همان X نیز وجود دارد که در این حالت نام آن اکسپریا 10X خواهد بود ولی از آنجاییکه در زبان یونانی نماد X برابر با عدد 10 است، احتمال نام‌گذاری به این شکل بسیار ضعیف است (برای مثال گوشی آی‌فون X باید در حین تلفظ آی‌فون 10 (یا Ten) خوانده شود که به مناسبت دهمین سالگرد ساخت آی‌فون انتخاب شد و گفتن آی‌فون ایکس اشتباهی است که اغلب افراد مرتکب می‌شوند). بنابراین با توجه به این توضیح، استفاده از حرف Z در ترکیب نام جدید، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. به علاوه این نام می‌تواند به نوعی یادآور نام‌گذاری گوشی‌های قدیمی سری Z سونی باشد.

بد نیست یادآوری نماییم که اولین گوشی‌های سری X اکسپریا سونی در اوایل سال 2016، پیش از تقسیم‌بندی به دو دسته گوشی‌های پرچم‌دار رده‌بالای XZ و میان‌رده‌ XA، عرضه شدند و از آنجاییکه اولین خط تولید سری X در اواخر سال 2008 با نام سونی اریکسون اکسپریا X1 تولید شده است، اکنون در دهمین سالگرد ساخت آنها نیز به سر می‌بریم. همچنین گفته می‌شود شرکت ژاپنی سونی قصد دارد از یک رنگ جدید برای گوشی پرچم‌دار جدید اکسپریا XZ4 یا 10Z (اگر به این نام عرضه شود) استفاده نماید که ادعا شده، رنگ سلطنتی و بسیار با مسمای ارغوانی خواهد بود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH