کوالکام از مودم X55 شبکه 5G با سرعت خارق‌العاده 7 گیگابایت بر ثانیه و پشیبانی از LTE رونمایی کرد

شرکت کوالکام از نسل دوم مودم 5G خود با نام اسنپ‌دراگون X55 رونمایی کرد. این محصول جدید می‌تواند سرعت شبکه‌ بی‌سیم را به عدد شگفت‌انگیز 7 گیگابایت بر ثانیه برساند اما مهم‌ترین مزیت آن این است که همچنان از فناوری قدیمی‌تر 4G LTE و حتی اجداد باستانی‌شان فناوری‌های 3G و 2G پشتیبانی خواهد کرد!

مودم X55

مودم X55 از هر دو طول موج استاندارد شبکه 5G یعنی mmWave (پهنای باند بالا) و زیر 6 گیگاهرتز (با پوشش بهتر) می‌تواند استفاده نماید. ضمنا با هر دو شبکه TDD و FDD سازگار است تا بتواند در دل تمامی دستگاه‌های ساخته شده برای شرق (چین) و غرب دنیا کار کند. در یک شبکه mmWave، این مودم می‌تواند برای دستیابی به سرعت دانلود خیره‌کننده 7 گیگابایت و سرعت آپلود 3 گیگابایت در ثانیه پهنای باندی به اندازه 8000 مگاهرتز (با 2 در 2 MIMO) را ببلعد. در حالت زیر 6 گیگاهرتز می‌تواند در پهنای باند 100 مگاهرتز با 4 در 4 MIMO فعالیت کند.

مودم X55 حتی در شبکه‌های قدیمی 4G LTE نیز می‌تواند در بهترین حالت، سرعت فوق‌العاده 2.5 گیگابایت بر ثانیه و در بدترین شرایط سرعتی برابر با 0.3 گیگابایت بر ثانیه را ارایه دهد. به علاوه با یک نگاه آینده‌نگرانه مهندسان کوالکام، این مودم را برای پشتیبانی از حالت Stand Alone برای زمان‌هایی که تنها شبکه 5G در دسترس است، آماده کرده‌اند (لازم به یادآوری است که مودم X50 تنها از حالت Non-Stand Alone پشتیبانی می‌کرد).

همچنین دقت داشته باشید پشتیبانی از فناوری‌های 3G و 2G توسط این مودم جدید کوالکام، به معنای سازگاری با هر دو نسخه GSM و CDMA است بنابراین تنها با همین تک مودم شما قادر به پوشش تمامی موارد مانند EDGE، EV-DO و غیره هستید. اساسا مودم X55 قادر به کار با همه نوع شبکه سلولی (موبایلی) است.

مودم X55

مزیت پشتیبانی این مودم از شبکه‌های قدیمی این است که می‌تواند به راحتی به چیپست‌های فاقد مودم نیز متصل شود. در حالی که دستگاه‌های مجهز به مودم X50 تنها قادر به برقراری ارتباط با چیپست‌هایی هستند که از LTE پشتیبانی نمایند. برای مثال تنها گزینه‌های فعلی، هندست‌های مجهز به پردازنده‌ اسنپ‌دارگون 855 است! در هر صورت انتظار می‌رود تا اواخر سال 2019 شاهد ورود دستگاه‌های مجهز به مودم اسنپ‌دراگون X55 کوالکام باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH