پهپاد‌های ناشناس، فعالیت فرودگاه بین‌المللی دبی را متوقف کردند!

فرودگاه بین‌المللی دبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیاست. طبیعتا به علت تعداد زیاد پرواز‌های ورودی و خروجی از این فرودگاه هر گونه اختلالی در روند پرواز‌های آن سبب دردسر‌های فراوان و ضرر و زیان هنگفتی خواهد شد. به خصوص اینکه این تاخیر مربوط به پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین یا همان پهپاد‌ها باشد.

فرودگاه بین‌المللی دبی

در حقیقت کنترل و مدیریت چنین فرودگاه بزرگی به اندازه کافی سخت و سنگین هست که تهدید پهپاد‌های اطراف فرودگاه آخرین مشکلی است که کادر فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) مایلند با آن روبه‌رو شوند. با این حال اخیرا مجبور شدند با یک چنین مسئله‌ای نیز دست و پنجه نرم کنند و پرواز‌های خروجی از فرودگاه برای دقایقی مختل گردید.

فرودگاه دبی تایید کرد که از ساعت 10:13 تا 10:45 دقیقه به علت فعالیت پهپاد‌های ناشناس، پروازهای خروجی فرودگاه متوقف شد. مشاهده پهپاد‌های ناشناس تاثیر چندانی بر روی فرایند فرود هواپیما‌های ورودی به فرودگاه و نشستن‌شان بر روی باند ندارد ولی در کار برخاستن هواپیما‌ها و اوج‌گیری‌شان اختلال ایجاد می‌کند و ریسک بالایی را برای هواپیما، خدمه و مسافران پرواز به همراه دارد. این مسئله به حدی دردسر‌ساز بود که فرودگاه دبی حتی مجبور شد در شبکه‌های اجتماعی به مردم هشدار دهد و یادآور گردد که به پرواز درآوردن پهپاد‌ها، بدون کسب مجوز‌های مربوطه، خلاف قوانین کشور امارات متحده عربی است.

البته داستان متوقف شدن کار فرودگاه‌ها به دلیل پرواز پهپاد‌ها به یک ماجرای دنباله‌دار و تکراری تبدیل شده است. در طی تعطیلات سال گذشته میلادی نیز فعالیت فرودگاه گاتویچ لندن به علت پرواز پهپاد‌های مزاحم به مدت دو روز متوقف شد. به همین علت شرکت‌های سازنده پهپاد از جمله DJI در تلاش‌اند بتوانند قابلیت ژئوفنسینگ را در پهپاد‌های جدید بهبود دهند تا از نزدیک شدن پهپاد‌ها به محدوده فرودگاه‌ها جلوگیری نمایند.

در پایان طبق اعلامیه‌ای که فرودگاه بین‌المللی دبی در اختیار نیویورک تایمز قرار داده است، به این مسئله اشاره شده که فرودگاه دبی همکاری نزدیکی با مقامات مربوطه، برای اطمینان از تامین امنیت محدوده پرواز و ایمنی عملیات فرودگاهی به طور تمام وقت دارد و امیدوار است جلوی هرگونه پیشامد احتمالی را بگیرد و ناراحتی مسافران را به حداقل برساند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH