تصویری از اسمارت‌فون تاشو هواوی Mate x لو رفت

هواوی برای سلطنت بر بازار موبایل دوست ندارد به هیچ عنوان از سامسونگ عقب بیافتد، از همین روی قرار است برای رقابت با گلکسی فولد سامسونگ گوشی تاشوی Mate x با پشتیبانی از 5G را معرفی کند.

یک روز مانده به مراسم رسمی هواوی، تصویری از نخستین رقیب جدی Galaxy Fold منتشر شده و دستگاه منعطف Huawei Mate X روی یک پوستر عظیم در نمایشگاه MWC بارسلونا به نمایش درآمده است.

تصویر لو رفته اطلاعات زیادی را درباره این هندست در اختیار ما نمی‌گذارد اما چیزی که واضح است برخلاف گوشی تاشوی سامسونگ که از دو نمایشگر بهره می‌برد، میت x هواوی تنها یک صفحه نمایش دارد که در حالت بسته نصف اندازه واقعی است. هنوز مشخص نیست برنامه هواوی برای نیمه دوم نمایشگر در حالت بسته چیست و آیا بخشی از اپلیکیشن‌ها را روی آن شاهد خواهیم بود یا نه؟

صفحه نمایش این گوشی بدون ناچ و با دوربین سه‌گانه همراه خواهد بود و کلیدهای میت x در سمت چپ بدنه (در حالت بسته نمایشگر) قرار گرفته است.

همچنین برخلاف گلکسی فولد که به داخل تا می‌شود نمایشگر گوشی میت x به بیرون تا می‌شود.

نخستین گوشی تاشو 5G دنیا

یکی از نکات قابل توجه دیگر این پوستر، جمله‌ای است که روی آن نقش بسته و Mate X را اولین گوشی تاشو با فناوری 5G معرفی می‌کند که می‌تواند برگ برنده هواوی در رقابت با سامسونگ باشد که گوشی تاشوی آن از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند و تنها یک نسخه از Galaxy S10 plus مجهز به این فناوری است.

این گوشی 24 فوریه، یعنی فردا و قبل از شروع به کار رسمی MWC، همراه با هواوی p30 و p30 پرو رونمایی می‌شود و طبق آخرین اطلاعات منتشر شده زمان عرضه رسمی آن در بازار، تابستان سال آینده خواهد بود اما شاید برای عقب نیفتادن از سامسونگ زودتر از موعد اعلام شده به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH