گوشی 5G و فناوری زوم 10 برابری بدون‌اتلاف اوپو در 3 ماهه دوم امسال عرضه خواهند شد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد؛ امروز و در جریان برگزاری رویداد MWC شرکت اوپو از پیکره‌بندی زوم 10 برابری بدون‌اتلاف خود رسما رونمایی کرد. این فناوری بخشی از سیستم دوربین سه‌گانه‌ای است که از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، لنزی با زاویه‌دید فوق‌عریض 120 درجه‌ای و یک دوربین تله‌فوتو میزبانی می‌کند. این مجموعه در کنار یکدیگر فواصل کانونی در محدوده 16 تا 160 میلی‌متر را پوشش می‌دهند. دوربین‌های تله‌فوتو و اصلی از قابلیت تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر (OIS) برخوردار هستند. تصاویر منتشر شده توسط اوپو خیره‌کننده به‌نظر می‌رسند و این مشخصه طی 3 ماهه دوم سال جاری و در قالب یک گوشی بی‌نام‌ رونمایی خواهد شد. زوم بدون‌اتلاف بدان معناست که زوم کردن روی یک سوژه بر کیفیت کلی تصویر تاثیر منفی نخواهد داشت.

اوپو در کنار معرفی مشخصه بزرگ‌نمایی جدید خود در خصوص هندست 5G آینده کمپانی نیز صحبت کرد. این هندست که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است از پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 و مودم X50 5G اسنپ‌دراگون بهره خواهد برد. این اسمارت‌فون هفته آینده و در جریان برگزاری رویداد MWC به نمایش گذاشته خواهد شد و انتظار می‌رود که در 3 ماهه دوم سال جاری شاهد عرضه آن به بازار باشیم.

با عرضه هندست آینده وان‌پلاس احتمالا کاربران آمریکایی قادر خواهند بود تا با فناوری زوم 10 برابری بدون‌اتلاف از نزدیک کار کنند. از آن‌جا که هر 2 برند اوپو و وان‌پلاس زیرمجموعه‌ای از یک کمپانی چینی محسوب می‌شوند؛ لذا مشاهده این مشخصه در گوشی آینده وان‌پلاس با اسامی وان‌پلاس 7T یا وان‌پلاس 8 چندان دور از انتظار نخواهد بود. با این‌حال اخیرا اوپو پیرامون ورود خود به بازار آمریکا توضیحاتی را ارایه کرد. بنابراین معرفی هندست آینده به‌همراه فناوری زوم بدون‌اتلاف اوپو در ایالات‌متحده امری محتمل خواهد بود. سامسونگ کمپانی دیگری است که احتمالا در دستگاه آینده خود از قابلیت بزرگ‌نمایی 10 برابری بدون‌اتلاف استفاده خواهد کرد. این شرکت اخیرا به منظور خریداری یک کمپانی با نام Corephotonics مبلغ 155 میلیون دلار پرداخت کرد. این کمپانی در توسعه فناوری مورداستفاده توسط اوپو نقش بسزایی داشته است.

به منظور طراحی هرچه باریک‌تر اجزای موردنیاز فناوری زوم 10 برابری بدون‌اتلاف، اوپو تجهیزات داخلی دستگاه را با چیدمان افقی مونتاژ نموده و برای عملکرد این مشخصه از یک لوله پریسکوپی‌شکل استفاده کرده است. این قالب به اوپو امکان می‌دهد تا فناوری مذکور را در یک گوشی باریک و خوش‌دست ارایه نماید. به لطف فناوری جدید، اوپو امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابری صحنه بدون کاهش قابل‌توجه کیفیت تصویر را فراهم نموده است. بعلاوه این مشخصه امکان زوم دیجیتالی 20 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکثر هندست‌های موجود در بازار نهایتا از زوم دیجیتالی تا سقف 10 برابر پشتیبانی می‌کنند.

در کنار معرفی مشخصه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف، اوپو اعلام کرد که برخی گوشی‌های این کمپانی با قابلیت زوم 5 برابری بدون‌اتلاف عرضه خواهند شد. هواوی نیز اخیرا با انتشار یک تیزر از عرضه مشخصه‌ای مشابه در هندست‌های سری P30 خود خبر داد. این اسمارت‌فون‌ها در روز 26 مارس معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH