گوشی شیائومی Redmi Note 7 Pro رسما معرفی شد

کمپانی شیائومی، پادشاه گوشی‌های مقرون به‌صرفه، به تازگی گوشی Redmi Note 7 Pro را معرفی کرده است. این گوشی نسخه ارتقا یافته پرچمدار ردمی است. همان‌طور که قول داده شده بود، شیائومی پس از یک ماه از انتشار Redmi Note 7، نسخه ارتقا یافته این دستگاه را منتشر کرد.

با این حال، دلیلی وجود دارد که آن را فقط به عنوان پرچمدار برند ردمی معرفی می‌کنیم که بیشتر به دلیل بودجه‌بندی شیائومی است. پس انتظار پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ را در این گوشی نداشته باشید. پس چه انتظاری از این گوشی می‌رود؟ با ما در این مطلب همراه باشید.

طراحی

هیچ تغییر به‌خصوصی نسبت به نوت ۷ در این گوشی وجود ندارد. با این حال شما می‌توانید این دو گوشی را از یکدیگر تشخیص دهید. گوشی نوت ۷ پرو دارای پشت شیشه‌ای (Gorilla Glass 5) و یک بخش شیب‌دار است که باعث می‌شود گوشی گران‌تر از رده قیمت خود دیده شود. این روشی است که از دیگر برند‌ها مانند هواوی نیز مشاهده می‌کنیم که البته بسیار خوش‌آیند است. زمانی که شما محصولی با قیمت پایین‌تر نسبت به پرچم‌داران تهیه می‌کنید با یک محصول ارزان و پلاستیکی روبرو نیستید. در عوض با محصولی مواجه می‌شوید که به اندازه محصول ۲-۳ برابر خود خوش‌آیند است. به بررسی نوت ۷ پرو باز گردیم!

جلوی گوشی، شما صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی با رزولوشن ۲۳۸۰ در ۱۰۸۰ در اختیار دارید که با Gorilla Glass 5 محافظت شده است. در قسمت پایینی گوشی یک قاب سیاه ضخیم‌تر وجود دارد (مردم در مورد این قاب‌های پایینی بسیار حساس شده‌اند). در قسمت بالایی گوشی نیز یک نقطه اشک شکل وجود دارد. دقیقا چیزی که از گوشی‌های سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود.

پیش‌تر در مورد سبک جدید پنل پشت گوشی نوشتیم. با این حال دو عنصر کاربردی نیز در این پنل وجود دارد. یکی از آن‌ها، ماژول دوربین است که در یک برآمدگی کوچک در قسمت بالای سمت چپ گوشی قرار گرفته است. دیگری که بسیار تعجب‌ برانگیز نیست، حسگر اثر انگشت است.

به طور کلی، شک داریم کسی از بدنه نوت ۷ پرو با توجه به قیمت آن انتقادی داشته باشد. البته باید از سخت‌افزار این گوشی شرکت شیائومی نیز تمجید کرد زیرا به اندازه بدنه آن باکیفیت است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

پردازنده نوت ۷ پرو، همانند گوشی نوت ۷ جدید‌ترین پردازنده میان‌رده شرکت کوالکام، اسنپ‌دراگون ۶۷۵ است. شرکت سازنده این چیپ ادعا می‌کند که این چیپ برای گیمینگ ساخته شده است. به این معنی که این پردازنده باید از پس هر وظیفه‌ای به راحتی بر بیاید. برای کمک به پردازنده، شیائومی قصد دارد با دو نوع رم/حافظه نوت ۷ پرو را عرضه کند. نسخه اول با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه و نسخه دوم با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی. اگر شما طرفدار گوشی‌های ردمی هستید، رقم‌های آخر می‌تواند شما را متعجب کند. نوت ۷ پرو اولین گوشی از سری ردمی است که با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. اتفاقی که بیشتر کاربران منتظر آن بودند. البته شما می‌توانید حافظه را با کارت‌های میکرو SD تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا دهید.

فناوری باتری و شارژ این گوشی نیز بسیار قابل احترام است. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی که با فناوری شارژ سریع کوالکام یعنی Qualcomm’s Quick Charge 4.0 پشتیبانی می‌شود. شارژری که همراه گوشی عرضه می‌شود نمی‌تواند به صورت کامل از تمام مزایای شارژ سریع استفاده کند اما شما می‌توانید با خرید شارژری جدید از تمام قابلیت‌های این فناوری استفاده کنید.

اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، دوربین نوت ۷ پرو شما را ناامید نخواهد کرد. دوربین‌های دوگانه پشت گوشی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی (Sony IMX586) و یک دوریبن ۵ مگاپیکسلی همراه آن تشکیل شده است. سنسور سونی نه تنها اجازه گرفتن تصاویر فوق‌العاده را به شما می‌دهد، بلکه امکان فیلم‌برداری 4K با سرعت 30fps را برای شما فراهم می‌کند. دوربین سلفی نیز قابل تمجید است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی که با برنامه‌ها برای تشخیص چهره ترکیب شده است.

در قسمت نرم‌افزار این گوشی، شیائومی روال عادی را پیش گرفته است. سیستم عامل شیائومی MIUI 10 که بر اساس اندروید ۹ نوشته شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

این بخشی است که نوت ۷ پرو از سایر رقیبان خود سبقت می‌گیرد. قیمت نسخه پایه این گوشی از ۱۴ هزار روپیه (نزدیک به ۱۹۷ دلار) آغاز می‌گردد. در حالی که نسخه دوم آن یعنی رم ۶ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی ۱۷ هزار روپیه‌ای خواهد داشت که تقریبا معادل ۲۴۰ دلار خواهد بود. ما بسیار از قیمت نوت ۷ با توجه به قابلیت‌های آن شگفت‌زده شده بودیم اما نوت ۷ پرو فراتر از نسخه قبلی خود عمل کرده است.

همان‌طور که از برند گوشی و قیمت‌ها می‌توان حدس زد، این گوشی در تاریخی نزدیک در آمریکا منتشر نخواهد شد. البته این گوشی در هند در تاریخ ۱۳ مارس یعنی دو هفته بعد عرضه خواهد شد.

این گوشی پس از زمان عرضه خود در مارکت به دلیل قیمت و توانایی‌های آن، بسیار محبوب و پرفروش خواهد شد.

به سوپر گروه گوشی‌های شیائومی ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH