مرگ و میر عابران هنگام کار با تلفن به بالاترین میزان خود رسیده است

صحبت کردن با تلفن‌همراه در هنگام رانندگی خطرهای بسیار زیادی به همراه دارد، اما عابران پیاده نیز از خطرهای کار کردن با تلفن‌های هوشمند در هنگام راه رفتن، در امان نیستند. گزارشات و آمارهای جدید می‌گویند که استفاده بیش از‌حد گوشی‌های تلفن همراه توسط عابران پیاده در سال 1990 کمترین میزان آسیب به آن‌ها را به دلیل اینکه در آن سال تعداد خودروهای شاسی‌بلند زیاد شده بود، زده است.

در سال گذشته میلادی تعداد 6227 نفر از عابران پیاده در هنگام کارکردن با تلفن‌های هوشمند خود، کشته شدند که این آمار در 30 سال گذشته آماری بی‌سابقه است.

بخش نگران‌کننده این آمارها این است که در طی سال گذشته، حدود 16 درصد از حوادث ترافیکی، مربوطه به عابرین پیاده‌ای بوده که حواسشان به تلفن خود بوده است و از محیط اطراف خود که شمال خیابان‌ها و پل‌های عابر پیاده است، غافل بوده‌اند.

هم‌چنین در این مورد، مدیر انجمن ایمنی راه‌ها و بزرگراه‌های آمریکا می‌گوید: “ما زنگ هشدار درباره این نوع حوادث را به صدا درآورده‌ایم. بسیاری از عابران در خیابان‌ها به علت این که سرگرم تلفن همراه هستند، جان خود را از دست می‌دهند و این خطری است که ما باید برای پیشگیری آن، چاره‌ای بیاندیشیم.”

این حوادث در زمان ظهور تلفن‌های هوشمند iOS و اندروید که در سال 2009 به وجود آمده بودند، از تعداد حوادث سال 2017، کمترین میزان را داشت. اما از سال 2009 تا 2017، آمار حوادثی از این قبیل به بالای 45 درصد رسیده و مرگ‌و‌میر عابرین پیاده، بیشتر از قبل شده است.

در بسیاری از کشورها و هم‌چنین در آمریکا، تدابیری برای پیشگیری از وقوع این حوادث برای عابران پیاده اندیشیده شده است، مانند مسیرهای مخصوص برای کسانی که از تلفن استفاده می‌کنند و یا نورپردازی‌های خاص برای خیابان‌هایی که بیشترین میزان عابر پیاده را دارند.

اما این نکته را هم باید درنظر گرفت که تا زمانی که شما تمامی حواس خود را برروی تلفن خود جمع کرده‌اید، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از آسیب‌دیدن و حتی مرگ شما در هنگام پیاده‌روی شود. بنابراین بهتر است در هنگام پیاده‌روی استفاده از تلفن‌همراه را کنار گذاشته و تمامی حواس خود را به اتفاقات محیط اطراف خود، جمع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH