آیفون‌‌های مجهز به تراشه‌های شرکت اینتل غیرقانونی هستند!

این روزها خبرهای زیادی درباره جنگ کوالکام و اپل شنیده می‌شود. این درگیری‌های منجر به تشکیل دادگاهی در تاریخ 26 مارس شده است. در این دادگاه تصمیم گرفته خواهد شد که آیا اپل باید فروش تعدادی از محصولات خود را متوقف کند یا خیر؟ هم‌چنین قبلا هم دادگاه ITC به صراحت گفته بود که این شرکت حق ثبت اختراع کوالکام را نقض کرده است، اما هنوز هیچ تصمیمی درباره جریمه و یا توقف فروش گوشی‌های آیفون، گرفته نشده است. برخی معتقد هستند که اگر فروش بعضی از مدل‌های آیفون متوقف شود، این اقدام تاثیرات منفی بر بازار تراشه‌ مودم‌های تلفن‌همراه خواهد گذاشت.

علاوه‌بر جریمه‌هایی که ممکن است دامن شرکت اپل را بگیرد، این شرکت محکوم به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار به کوالکام شده است. اپل هم اعلام کرده این جریمه اصلا عادلانه نیست و کوالکام این هزینه را برای تکنولوژی‌هایی که هیچ ارتباطی به تراشه‌ها ندارند، خرج خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر یک دستگاه آیفون خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد، این آیفون باید برای تعمیر به فاکسکان (تامین کننده قطعات شرکت اپل) فرستاده شود، در این صورت شرکت کوالکام نیز مبلغی به میزان 5 درصد، از شرکت اپل بابت این تعمیر دریافت می‌کند.

نکته جالب این ماجرا اینجاست که اگر حتی مشکل خرابی آیفون متعلق به قطعات شرکت کوالکام باشد، این مبلغ بازهم از اپل دریافت می‌شود.

دیروز هم نمایندگان کوالکام و اپل برای هشتمین روز متوالی به دادگاهی در منطقه سن دیگو مراجعه کردند. طبق گزارش رویترز، سازنده تراشه‌های اپل که فاکسکان است، به نقض حق ثبت اختراع کوالکام محکوم شده است.

در این دادگاه به تخلفات اپل در حوزه عمر مفید باتری‌ها و سرعت گوشی آیفون نیز پرداخته شد که این خبر، چندی پیش توسط رسانه‌های جهان تبدیل به یک بمب خبری شد.

کوالکام ادعا می‌کند که اپل در اواسط سال 2017 و پاییز سال 2018 حق اختراع این شرکت را نقض کرده است و گفته که گوشی‌های آیفونی که مجهز به تراشه‌های اینتل هستند و فروش بسیار خوبی هم داشته‌اند، یک نمونه دیگر از نقض حق ثبت اختراع شرکت اپل است.

درپی این تصمیم بود که فروش برخی از مدل‌های آیفون در کشورهای اروپایی مثل آلمان متوقف شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH