به‌روزرسانی اندروید اوریو برای گوشی‌های نوکیا 2 در دسترس قرار گرفت

اولین گوشی نوکیا 2 در ماه نوامبر سال 2017 عرضه شد و مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 212 کوالکام و تنها یک گیگابایت رم است. همین خصوصیات، این گوشی هوشمند را به یکی از نامزد‌های اصلی دریافت اندروید Go بدل ساخته بود اما به هر حال به دلیل آنکه پیش از آن، از این گوشی با اندروید معمول رونمایی شده بود، این هندست نیز با همان نسخه اندروید نوقای معمولی روانه بازار شد زیرا به دلایل فنی گوشی‌هایی که با اندروید معمولی ساخته شده‌اند بعدا قابلیت آپگرید به نسخه اندروید Go را ندارند!

نوکیا 2

با این حال شرکت HMD Global (شرکت مادر برند نوکیا) در اواخر ماه ژانویه 2019 تایید کرد به‌روزرسانی اندروید اوریو 8.1 برای کاربرانی که مایل هستند، در راه است و به زودی منتشر می‌شود و هم اکنون این وعده عملی شده و فایل به‌روزرسانی آن برای دانلود در دسترس کاربران قرار دارد.

البته این فایل به‌روزرسانی برخلاف روال معمول آپگرید گوشی‌های هوشمند بر روی گوشی منتشر نشده است و کاربران نوکیا 2 باید به منظور دریافت آن شخصا آستین بالا بزنند و به صورت دستی این کار را انجام دهند. ضمنا تنها راه گرفتن فایل آن نیز رفتن به یک صفحه اینترنتی اختصاصی اعلام شده و دانلود فایل نصب اندروید اوریو 8.1 است!

با این حال باید به این مسئله نیز دقت داشت که بسته به سخت‌افزار گوشی ممکن است دچار محدودیت‌هایی نیز باشید زیرا با آنکه اندروید اوریو با خود ویژگی‌های زیادی به همراه دارد ولی ممکن است سبب کند شدن هندست‌های رده‌پایین و ضعیفی چون نوکیا 2 گردد! برای افرادی که در حال حاضر به واسطه گوشی‌های آزمایشی نوکیا (Nokia phones beta labs) از اندروید اوریو استفاده می‌کنند نیز به طور خودکار انتقال به نسخه نهایی انجام خواهد گرفت و کاربر با دریافت یک اعلان از این تغییر مطلع خواهد شد.

همچنین گفته می‌شود این به‌روزرسانی هنوز برای تمامی کاربران در دسترس نیست و در مجموع مردم 32 کشور امکان دانلود نسخه جدید به روزرسانی را نخواهند داشت. البته گفته شده است که در بعضی مناطق علت این امر به خاطر محدودیتی است که اپراتور‌های محلی برای گوشی‌های کاربران ایجاد کرده‌اند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH