کشف یک باگ جدید و خطرناک، این‌بار در مرورگر کروم

به تازگی خبرهای زیادی مبنی بر اعلام باگ‌ها و حفره‌های امنیتی، در سایت‌های خبری درحال پخش است. تیم پروژه صفر گوگل (Google Zero) در طی این چند روز، باگ‌های مختلفی از سیستم عامل macOS اپل تا وجود یک باگ در Android TV را به اطلاع عموم رسانده است. اما این تیم تحقیقاتی یکی دیگر از حفره‌های امنیتی را در پرطرفدارترین و پراستفاده‌ترین برنامه کاربردی در همه سیستم‌عامل‌ها پیدا کرده است. گوگل کروم مرورگر محبوب شرکت گوگل دارای یک حفره امنیتی است که شرکت گوگل از کاربران خود خواسته تا در اسرع وقت نسبت به به‌روزرسانی این برنامه اقدام کنند.

این باگ با سواستفاده از قابلیت API FileReader که به وبسایت‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات فایل‌های رایانه شما را بخوانند، به فایل‌های شخصی کامپیوترها دسترسی پیدا کرده و از این طریق به هکرها اجازه می‌دهد تا کدهای مخرب خود را در رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند اندروید اجرا کنند.

آخرین نسخه مرورگر کروم با شماره نسخه 72.0.3626.121 درحال حاضر در دسترس همه کاربران قرار گرفته است. این نسخه برای تمامی سیستم‌عامل‌ها مثل مک، ویندوز و لینوکس عرضه شده است. آخرین ورژن این مرورگر برای گوشی‌های اندرویدی و سیستم‌عامل کروم نیز در دسترس کاربران است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH