گوگل کارمندان بخش لپ‌تاپ و تبلت را اخراج کرد

یک گزارش از بیزینس‌اینسایدر مدعی شده که گوگل ده‌ها نفر از کارکنان بخش لپ‌تاپ و تبلت خود را اخراج کرده است. منابع بیزینس‌اینسایدر این حرکت گوگل را به عنوان “تقلیل نقشه راه” مطرح کرده‌ و گفته‌اند که گوگل احتمالا آینده خود را از دست خواهد داد.

بخش سخت‌افزار گوگل توسط ریک اوسترلو اداره می‌شود و انتظار می‌رود که کنسول بازی گوگل در اواخر ماه جاری توسط این بخش معرفی شود. علاوه‌بر لپ‌تاپ و تبلت، مسئولیت طراحی و توسعه گوشی‌های هوشمند سری پیکسل، اسپیکرهای گوگل هوم، کروم‌کست، گوگل وای‌فای و هم‌چنین بخش Nest که مربوط به هوشمندسازی خانه بوده برعهده بخش سخت‌افزاری گوگل است.

جدیدترین محصولات گوگل در زمینه تبلت و لپ‌تاپ، Pixelbook و Pixel Slate است. پیکسل اسلیت یک تبلت مجهز به سیستم‌عامل کروم بوده که با صفحه‌کلید جداشدنی، به عنوان رقیب سرفیس و آیپد پرو معرفی شده است.

پیکسل‌بوک هم مثل نسل قبلی خود یعنی کروم‌بوک، یک لپ‌تاپ با سیستم‌عامل کروم بوده که در حالت کلی یک کامپیوتر شخصی خوب برای افراد به شمار می‌آید.

می‌توان بخش لپ‌تاپ و تبلت گوگل را به عنوان بخش سیستم‌عامل کروم معرفی کرد، زیرا هردو محصول بخش تبلت و لپ‌تاپ از سیستم‌عامل کروم استفاده می‌کنند و فقط محصولات گوگل هستند که می‌توانند این سیستم‌عامل را اجرا کنند.

گزارشگر بیزینس‌اینسایدر خاطر‌نشان کرد که هنوز هیچ تغییری در تولید سخت‌افزارهای گوگل ایجاد نشده، بنابراین می‌توان گفت که خط تولید محصولات گوگل تا یک مدت کوتاهی به کار خود ادامه دهد. گوگل ممکن است در این حوزه نقشه‌هایی داشته باشد که ما قادر به مشاهده آن‌ها نخواهیم بود.

این تغییرات گسترده در تعدیل نیروی کاری هنگامی اتفاق افتاد که گروه سخت‌افزاری گوگل پیام‌ها و فشارهای زیادی را از آلفابت دریافت کرد. آلفابت از گوگل خواسته که این بخش را تبدیل به یک بخش تجاری واقعی و پرسود کند. تمامی این موضوعات براثر فروش بسیار بد تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت گوگل رخ داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH