قطعی اینستاگرام موجب هجوم کاربران به تلگرام شد

مقامات تلگرام اعلام کرده‌اند که در طول قطعی اپ فیسبوک مسنجر، چند میلیون کاربر جدید در تلگرام عضو شده‌اند، پاول دورف، بنیان‌گذار این مسنجر در کانال خود گفت: “طی 24 ساعت گذشته حدود 3 میلیون نفر در سرویس ما ثبت‌نام کرده و عضو شده‌اند.”

روز گذشته سرویس‌های وابسته به فیسبوک مانند اینستاگرام دچار اختلالات شدید شدند، این قطعی چندین ساعت به طول انجامید و هم‌اکنون سرورهای فیسبوک و اینستاگرام به حالت عادی برگشته‌ است.

دورف توضیحات زیادی درباره ثبت‌نام‌های زیاد در تلگرام ارایه نکرده، ولی با این پیام خود طعنه شیطنت‌آمیزی به غول شبکه‌های اجتماعی یعنی فیسبوک زده است.

پاول دورف در کانال خود با استقبال و خوشامد‌گویی به کاربران جدید، این مورد را هم گفت: “ما حریم خصوصی و فضای نامحدودی را در اختیار همه قرار داده‌ایم”.

طبق گزارشات، این 3 میلیون کاربر در طول قطعی سرورهای فیسبوک به تلگرام اضافه شده‌اند، البته همیشه این قطعی‌های موقت کاربران را به سوی استفاده از سرویس‌های سایر شرکت‌ها ترغیب می‌کند. زیرا این کاربران معتقد هستند که فیسبوک در این مواقع بحرانی باید سریعا دست‌به کار شود و روند عادی‌سازی سرورها چندین ساعت طول نکشد.

هرچند این پلتفرم در برخی از کشورها مانند روسیه، چین و ایران مسدود شده است اما سال گذشته تلگرام اعلام کرد که 200 میلیون کاربر به طور ماهانه در این پیام‌رسان فعال هستند.

روند رشد کاربران این پیام‌رسان محبوب در روسیه روبه افزایش است و مدتی پیش کاربران متعرض به مسدود کردن این پیام‌رسان، تجمعات گسترده‌ای در این کشور برپا کردند.

1 در مورد “قطعی اینستاگرام موجب هجوم کاربران به تلگرام شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH