ایرپادهای نسل 2 اپل به افزایش 3 برابری فروش گجت‌های شنیداری کمک خواهند کرد

به گفته موسسه Counterpoint Research، قابلیت شنیداری بی‌سیم مشخصه بزرگ محصولات آینده به‌شمار می‌رود. این گجت‌ها، ایرپادهای اپل و گلکسی بادز سامسونگ را شامل می‌شوند و سال گذشته شاهد فروش حدودا 46 میلیون دستگاهی در سراسر جهان بودند. اما با وجود ایرپادهای نسل 2 این رقم تا سال آینده می‌تواند به 129 میلیون دستگاه افزایش یابد.

ایرپادهای نسل اول اپل

پیش‌بینی رشد تولیدات سامسونگ، گوگل، بوز و ال‌جی

همان‌طور که پت ریچاردسون؛ رئیس موسسه تحقیقاتی خاطرنشان کرده است؛ “در سال 2019 گجت‌های شنیداری به یک بازار مهم مبدل خواهند شد.” در این میان تولیدات جدید برندهای بزرگ مهم‌ترین نقش را در افزایش میزان فروش این گجت‌ها در سراسر جهان ایفا می‌کنند. با این‌حال انتظار می‌رود که روند روبه‌رشد عادات دیجیتالی مصرف‌کنندگان نیز به افزایش میزان تقاضا کمک کند. در حال حاضر کمپانی‌های سامسونگ، بوز، هواوی و ال‌جی همگی سهم نسبتا کوچکی از بازار را در اختیار دارند. اما با افزایش جذابیت این محصولات طی امسال و سال آینده، هر یک از برندهای مذکور بایستی رشد نسبتا چشمگیری را تجربه نموده و این موضوع به معنای افزایش سهم آن‌ها از بازار خواهد بود.

پیکسل بادهای جدید گوگل و سایر تولیدات عرضه شده از سوی شرکت‌هایی نظیر آمازون نیز احتمالا نقش مهمی ایفا خواهند کرد. نهایتا تمامی این گجت‌ها بایستی با دستیارهای صوتی نظیر گوگل اسیستنت و الکسا یکپارچه شوند. محبوبیت هر 2 دستیار مذکور در میان مشتریان به شکل فزآینده‌ای در حال رشد است.

ایرپادهای نسل 2، حوزه گجت‌های شنیداری را به سطوح جدیدی هدایت خواهند کرد

هما‌ن‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ برای آینده پیش رو انتظار می‌رود که اپل کماکان بزرگ‌ترین نیروی محرکه رشد ابزارهای شنیداری باشد. براساس شایعات این برند مشغول آماده‌سازی دومین نسل از ایرپادهای خود است. این گجت‌ها بایستی به‌همراه چند مشخصه جدید و احتمالا برخی تغییرات کوچک طراحی روانه بازار شوند.

از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت که ایرپادهای نسل 2 از ظاهری مشابه با نمونه اولیه این گجت‌ها برخوردار باشند. اما با بررسی دقیق‌تر متوجه وجود یک روکش شیشه‌ای شکل مات بر روی آن‌ها خواهید شد. بر اساس شایعات این مشخصه به حمل آسان‌تر و کاهش احتمال لغزش ایرپادها کمک خواهد کرد؛ در نتیجه ایرپادهای جدید احتمالا به سادگی از گوش‌های شما خارج نخواهند شد.

همچنین ایرپادهای نسل 2 بایستی با مشخصه always-on Siri معرفی شوند. این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد تا با گفتن عبارت “Hey Siri” دستیار صوتی گجت خود را فعال نمایند. در واقع اپل طی سپتامبر گذشته به این مشخصه برای نخستین بار اشاره کرد؛ اما هنوز رسما آن‌را موردتائید قرار نداده است.

ایرپادهای جدید در کنار بهره‌گیری از دستیار سیری ارتقایافته ظاهرا از قابلیت‌هایی نظیر مقاومت در برابر آب‌خوردگی و احتمالا برخی مشخصه‌های مرتبط با حوزه سلامت برخوردار خواهند بود. یک گزارش پیش‌تر منتشر شده مشخصا اعلام کرد که اپل در خصوص امکان استفاده از نمایشگر ضربان قلب داخلی، تحقیقاتی را انجام داده است. با این‌حال به‌کارگیری مشخصه مذکور فراتر از حد انتظارات بوده و قابل تضمین نیست.

ایرپادهای نسل اول اپل

در حال حاضر پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم به کمک کیس شارژ جدید یکی از ویژگی‌های بسیار محتمل ایرپادهای آینده به‌شمار می‌رود. ظاهرا این مشخصه، کیس و ایرپادها را به‌صورت همزمان شارژ نموده و تنها ظرف مدت 15 دقیقه میزان شارژ باتری را از 0 به 100 درصد خواهد رساند.

همچنین انتظار می‌رود که این اکسسوری بی‌سیم جدید با تراشه اتصال بلوتوث W2 اپل عرضه شود. در حال حاضر این تراشه در اپل‌واچ‌های سری 4 به‌کارگیری شده و مصرف انرژی آن‌ها در مقایسه با تراشه W1 حدودا 50 درصد پایین‌تر است. در نتیجه افزایش مدت شارژدهی باتری نیز امری محتمل خواهد بود.

البته ایرپادهای اپل در وهله نخست به‌عنوان یک ابزار شنیدن موسیقی تولید می‌شوند و قرار است اپل کیفیت کلی صدای آن‌ها را تا حدودی ارتقاء دهد.

اکثر خریداران ایرپاد از کیفیت صوتی آن گلایه ندارند

علی‌رغم این واقعیت که ایرپادها ابزارهایی جهت گوش دادن به موسیقی هستند؛ اما مصرف‌کنندگان به دلیل کیفیت صوتی این گجت‌ها اقدام به خریداری آن‌ها نمی‌کنند.

موسسه Counterpoint Research اخیرا با راه‌اندازی یک نظرسنجی آنلاین، اولویت‌های بیش از 200 مخاطب را گردآوری نمود. بر این اساس 68 درصد کاربران ایرپاد، “کاربری مناسب و آسان” را به‌عنوان دلیل کلیدی خرید این اکسسوری اعلام کردند. همچنین 56 و 44 درصد کاربران نیز به ترتیب از “سهولت استفاده” و “حمل‌پذیری” به‌عنوان دلیل اصلی خرید ایرپادها یاد کردند.

همان‌طور که روشن است؛ تنها 41 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی اعلام کردند که “کیفیت صوتی” دلیل اصلی آن‌ها برای خریداری ایرپادها بوده است. برای مقایسه جالب است بدانید که این فاکتور، دلیل اصلی برای خرید محصولات بوز بود و 72 درصد کاربران به این موضوع اشاره نمودند. بعلاوه مشخصه “حذف نویز” نیز یکی از دلایل مهم جهت خریداری هدفون‌های بوز بود و توجه 68 درصد مخاطبان را به خود جلب کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH