رونمایی رسمی از اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی A20 با ویژگی‌های جالب و برچسب قیمتی اقتصادی

سامسونگ مصمم است تا محصولات سری گلکسی A خود را به‌طور کامل مورد بازنگری قرار دهد. اما تعداد دستگاه‌هایی که این کمپانی کره‌ای طی سال جاری قصد عرضه آن‌ها را دارد؛ اندکی سردرگم کننده است. اکنون همگی می‌دانیم که طی ماه‌های پیش رو حداقل بایستی از 4 گوشی گلکسی A جدید رونمایی شود. در حال حاضر 3 نمونه از مدل‌های چهارگانه مذکور تحت عناوین گلکسی A10، گلکسی A30 و گلکسی A50 روانه بازار شده‌اند.

چنان‌چه به‌دنبال یک اسمارت‌فون اقتصادی با برخی ویژگی‌های نزدیک به هندست‌های ممتاز هستید؛ در این‌صورت دستگاه‌های جدید سری گلکسی A سامسونگ یقینا بهترین گزینه خواهند بود. گوشی جدید گلکسی A20 که اکنون هفته‌هاست پیرامون آن شایعاتی مطرح می‌شود، اخیرا در روسیه عرضه شد و به گزارش وب‌سایت hi-tech.mail.ru اکنون کاربران روس می‌توانند نسبت به خریداری این اسمارت‌فون اقدام نمایند.

گلکسی A20 از جنبه مشخصات و برچسب قیمتی در حد فاصل میان مدل‌های گلکسی A10 و گلکسی A30 جای می‌گیرد. مسئله واقعا شگفت‌انگیز در خصوص این گوشی آن است که گلکسی A20 از برخی ویژگی‌های به‌کارگیری شده در برادران بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی A30 و A50 برخوردار است. بدین ترتیب هندست مذکور با مشخصاتی از قبیل نمایشگر غول‌پیکر با کیفیت بالا و پیکره‌بندی دوربین قدرتمند عرضه می‌شود.

گلکسی A20 از برخی ویژگی‌های ممتاز براداران بزرگ‌تر خود؛ گلکسی A30 و A50 برخوردار است

نمایشگر سوپر آمولد و پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه بی‌تردید جزو نقاط قوت فروش گلکسی A20 به‌شمار می‌روند. البته در این میان ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود دارند که گلکسی A20 را به یک گزینه اقتصادی جالب‌توجه برای افرادی تبدیل می‌کند که از استطاعت خریداری یک دستگاه میان‌رده یا پرچم‌دار برخوردار نیستند. بنابراین بگذارید ویژگی‌های این اسمارت‌فون را به شکلی دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

در وهله نخست چنان‌چه شما یکی از کاربران بی‌شمار متنفر از ناچ هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که گلکسی A20 گزینه مناسبی برای شما نیست. اگرچه اندازه ناچ قطره‌ای شکل این گوشی تا حد امکان کوچک شده است؛ اما کماکان می‌تواند برای برخی کاربران آزاردهنده باشد. گلکسی A20 مجهز به یک نمایشگر سوپر آمولد 6.4 اینچی بزرگ با رزولوشن 720×1560 پیکسل است. این نمایشگر، مشابه نمونه به‌کارگیری شده در هندست‌های گلکسی A30 و A50 خواهد بود؛ اما این‌بار در قالب محصولی بسیار ارزان‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

دوربین پشتی دوگانه یکی از نقاط قوت گلکسی A20 محسوب می‌شود. البته استفاده از این پیکره‌بندی در گوشی‌های میان‌رده دیگر غیرمعمول نبوده و هندست جدید سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین دوگانه این هندست از 2 حسگر 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی در بخش جلویی گوشی نیز جهت ثبت عکس‌های سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری One UI سامسونگ بر روی یک گجت اقتصادی

اگرچه گلکسی A20 قدرتمندترین اسمارت‌فون عرضه شده به‌شمار نمی‌رود؛ اما این هندست حداقل با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری One UI سامسونگ روانه بازار خواهد شد. هنوز خیلی زود است که پیرامون سیستم‌عامل اندروید Q صحبت کنیم؛ چرا که ورژن جدید این پلتفرم هنوز منتشر نشده است. اما در صورت تصمیم سامسونگ مبنی بر عرضه این سیستم‌عامل برای گلکسی A20، این هندست از ملزومات سخت‌افزاری جهت ارتقاء نرم‌افزار برخوردار خواهد بود.

تراشه اختصاصی ساخت سامسونگ در کنار 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی سایر مشخصات این هندست را تشکیل می‌دهند. بعلاوه به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان افزایش ظرفیت حافظه تا سقف 512 گیگابایت نیز وجود دارد. امروزه این پیکره‌بندی حافظه برای یک اسمارت‌فون میان‌رده، استاندارد قلمداد می‌شود؛ اما تصمیم سامسونگ برای عرضه این گوشی با تنها یک مدل پیکره‌بندی حافظه تا حدودی تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد.

سامسونگ اهمیت امکان استفاده طولانی‌تر از گوشی بدون نیاز به شارژ کردن مجدد آن را درک نموده و این موضوع حقیقتا مایه خرسندی است. گلکسی A20 از یک باتری غول‌پیکر 4000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. در صورت استفاده معمول از گوشی، این باتری بایستی انرژی موردنیاز دستگاه را برای حداقل چند روز تامین نماید.

نهایتا حسگر اثرانگشت بخش پشتی گوشی، توجه کاربر را به خود جلب خواهد کرد. این مشخصه برای یک گوشی اقتصادی، فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. بعلاوه سامسونگ گلکسی A20 با قابلیت پشتیبانی از اتصال NFC عرضه می‌شود. این پدیده بدان معناست که کاربران در حین رفت‌وآمد نیز می‌توانند از سرویس‌های پرداخت همراه استفاده نمایند.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه سامسونگ گلکسی A20

در حال حاضر اسمارت‌فون گلکسی A20 تنها در روسیه قابل خریداری است؛ اما انتظار می‌رود که طی هفته‌های آتی این هندست در سایر کشورهای اروپایی نیز ارایه شود.

این دستگاه با توجه به ویژگی‌های خود، محصولی ارزان‌قیمت به‌شمار می‌آید و مشتریان با پرداخت مبلغ حدودا 215 دلار می‌توانند یک نمونه از آن‌را خریداری کنند. شایان به ذکر است که قیمت‌گذاری گوشی‌ها در روسیه نسبت به سایر مناطق اروپا اندکی گران‌تر بوده و در مقایسه با قیمت آن‌ها در ایالات‌متحده به وضوح بالاتر است؛ لذا عرضه این هندست با برچسب قیمتی کم‌تر از 200 دلار نیز یقینا محتمل خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH