مشکل روشن و خاموش کردن وای‌فای در اندروید Q

در وب‌سایت Android Developer، بیانیه‌ای تحت عنوان “چگونه برنامه‌های موجود در Android Q قادر به فعال یا غیرفعال کردن وای‌فای نیستند” منتشر شده است. این خبر توسط فردی با نام xxTheGoDxx در انجمن خبری ردیت به اشتراک گذاشته شد؛ درحالی‌که گوگل اظهار می‌دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از ویژگی جدید اندروید Q (نشان دادن تنظیمات در داخل هر برنامه)، وای‌فای را خاموش یا روشن کنند.

مشکلی که در رابطه با این قابلیت جدید وجود دارد، این است که کاربران اندروید Q اطمینان کاملی از اینکه برنامه‌ای مانند Tasker در شرایط از قبل تعیین‌شده، وای‌فای را روشن یا خاموش خواهد کرد، ندارند. به‌طور مثال با اپلیکیشن Tasker می‌توان تنظیم کرد هنگام ورود به خانه وای‌فای روشن و هنگام خروج، خاموش شود. متأسفانه به همراه تغییرات ایجادشده در نسخه اندروید Q، کاربران دیگر قادر به تنظیم خودکار وای‌فای نیستند.

João Dias (سازنده اپلیکیشن Tasker) اظهار می‌دارد که عملکرد جدید اندروید Q تأثیر منفی بزرگی بر روی اپلیکیشن Tasker خواهد گذاشت. نسخه بتای منتشر شده برای اندروید Q، اولین نسخه آزمایشی است؛ بنابراین Dias امیدوار است که گوگل توسط بازخوردهای مردم، متقاعد شده و محدودیت و نقص ایجادشده را از بین ببرد. علاوه بر مشکل ایجادشده، استفاده از دستورات متنی برای فعال و غیرفعال کردن وای‌فای نیز دیگر کارساز نیست.

سال گذشته، گوگل تغییراتی در مجوز اپلیکیشن‌ها ایجاد کرد تا از دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات تماس و پیامک کاربران جلوگیری شود. به‌این‌ترتیب فقط اپلیکیشن‌هایی که به‌عنوان پیش‌فرض برای تماس و پیامک تنظیم می‌شدند، می‌توانستند به این قسمت‌ها دسترسی داشته باشند. این کار برای اطمینان از اینکه برنامه‌های شخص ثالث امکان دسترسی به اطلاعات تماس و پیامک را در گوشی‌های اندرویدی نداشته باشند، انجام شد. اپلیکیشن Tasker جزو برنامه‌هایی است که استثنائا تحت تأثیر تغییر ایجادشده، قرار نمی‌گیرد. ولی اگر محدودیت‌های جدید برای وای‌فای در اندروید Q باقی بمانند، بسیاری از کاربران مجبور خواهند شد وای‌فای را به‌صورت دستی فعال یا غیرفعال کنند. در صورت عدم رفع این محدودیت، به‌احتمال زیاد بسیاری از کاربران فراموش خواهند کرد که وای‌فای را روشن کنند و به‌این‌ترتیب ممکن است با مبلغ پرداختی زیادی در صورتحساب خود روبه‌رو شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH