کمیسیون اروپا گوگل را به دلیل انحصار در بازار آگهی‌های آنلاین، 1.5 میلیارد یورو جریمه کرد

کمیسسون اروپا به علت نقض قوانین تبلیغات اینترنتی و انحصارطلبی گوگل در حوزه تبلیغات، این شرکت را به پرداخت 1 میلیارد و 490 میلیارد یورو جریمه محکوم کرد. مارگارت وستاگر، کمیسر مسئول در حوزه رقابت این کمیسیون گفته که گوگل با ایجاد محدودیت‌های شدید برای قرارداد با سایر شرکت‌های تبلیغاتی، مانع حضور این شرکت‌ها و ایجاد فضای رقابتی شده است و این حرکت گوگل به نوعی نقض قوانین و مقررات اتحادیه اروپا در حوزه مبارزه با انحصارطلبی است.

طبق اعلام این کمیسر در نشت مطبوعاتی خود با خبرنگاران، گوگل گردش آزاد اطلاعات سایر شرکت‌های تبلیغاتی را در بخش AdSense for Search محدود و حتی مسدود کرده است.

گوگل بر آگهی‌های اینترنتی تسلط یافته و با اعمال محدودیت علیه وب‌سایت‌هایی که به این شرکت وابسته نیستند، خود را از فضای رقابتی رها کرده و به یک فضای انحصاری منتقل شده است.

مبلغ دقیق این جریمه 1.464.459.000 یورو تعیین شده که حدود 2 درصد از این مبلغ، درآمد گوگل در سال 2018 است. این سومین جریمه گوگل پس از جریمه‌ 2.42 میلیارد یورویی به دلیل دستکاری نتایج جستجو، توسط همین کمیسیون است. این غول جستجوی آمریکایی در تابستان 2018 هم به دلیل اجبار تولید‌کنندگان محصولات اندرویدی برای استفاده از مرورگر کروم در محصولاتشان، مبلغ 4.3 میلیارد یورو جریمه شد.

در همین‌حال گوگل اعلام کرد که تولید‌کنندگان دستگاه‌های اندرویدی در سراسر اروپا، امکان انتخاب و استفاده آزادانه از مرورگرها و برنامه‌های کاربردی مورد‌علاقه خود را دارند. ما از کمیسیون اروپا بابت وضع قوانین و مقررات مربوط به فضای رقابتی در بین شرکت‌ها تشکر می‌کنیم و درحال اصلاح اشتباهات خود و موتور جستجوی گوگل هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH