حالا در واتس‌اپ هم می‌توانید امکان دعوت شدن‌تان به گروه‌ها را مدیریت کنید!

واتس‌اپ در دنیا یکی از پرطرفدارترین و پرکاربرترین سرویس‌های پیام‌رسان به حساب می‌آید، اما همین سرویس مشهور و محبوب در اکثر زمینه‌ها از رقیب کم نام و نشان‌تر خود یعنی تلگرام هنوز عقب است. به بیان دیگر، تلگرام با این‌که از خیلی جهات امکانات بیشتر و متنوع‌تری دارد، اما چندان مورد توجه کاربران جهانی قرار نمی‌گیرد و در عوض این واتس‌اپ است که توانسته به درجات بالایی از اعتبار دست یابد. حالا به نظر می‌رسد واتس‌اپ توانسته که یکی از این عقب افتادگی‌ها را جبران کند، حداقل تا حدی!

تا پیش از این کاربران واتس‌اپ نمی‌توانستند معین کنند که چه کسانی می‌توانند آن‌ها را به گروه‌ها دعوت کنند. به عبارتی، هر مدیر گروهی می‌توانست هر کاربری را که دلش بخواهد به گروه خودش اضافه کند. اما در نسخه جدید واتس‌اپ امکانی فراهم گردیده است که کاربران بتوانند کمی در این زمینه آزادی عمل داشته باشند. کاربران می‌توانند با رفتن به بخش Groups در قسمت Privacy، وارد صفحه‌ای خاص برای کنترل این موضوع بشوند. آن‌ها می‌توانند از بین سه گزینه همه، دوستان و هیچ‌کس یکی را انتخاب کنند. این گزینه به صورت پیش‌فرض روی “همه” قرار دارد و هر کسی می‌تواند شما را عضو گروه خودش بکند. اما اگر آن را به گزینه دوستان تغییر دهید، فقط کسانی که در لیست مخاطبان شما قرار دارند می‌توانند شما را عضو گروه خودشان بکنند. گزینه هیچ‌کس هم واضح است که در واقع یعنی هیچ کس اجازه ندارد شما را عضو گروهی بکند. کاربرانی که اجازه عضو کردن شما در گروه خودشان را ندارند، باید از طریق پیام شخصی شما را به گروه‌شان دعوت کنند.

whatsapp-groups-page

این در حالی است که چنین امکانی از چندین وقت پیش در اختیار کاربران تلگرام بوده است، آن هم با حدود اختیارات بیشتر. کاربران تلگرام می‌توانند با وارد شدن به بخشی مشابه در این سرویس پیام‌رسان، از بین دو گزینه همه یا دوستان، معین کنند که چه کسانی اجازه دارند آن‌ها را در گروه‌ها عضو کنند. علاوه بر این، کاربران تلگرام این اجازه را هم دارند که در مورد کاربران به صورت انفرادی در این زمینه تعیین تکلیف کنند، یعنی به برخی از کاربران چنین اجازه‌ای بدهند و برخی دیگر نه!

ویژگی جدید واتس‌اپ به مرور در اختیار تمام کاربران این سرویس قرار خواهد گرفت. اگر کاربر این سرویس پیام‌رسان هستید و هنوز چنین امکانی را مشاهده نمی‌کنید، باید کمی صبر کنید.

1 در مورد “حالا در واتس‌اپ هم می‌توانید امکان دعوت شدن‌تان به گروه‌ها را مدیریت کنید!”

  1. سلام. مطلب ارزشمند شما رو همین الآن خوندم.
    منم به تازگی با اندروید و واتساپ دارم کار میکنم.
    فقط متأسفانه گزینه هیچکس یا nobody برای من فعال نیست و این یکی از ضعفهای بزرگ واتساپ از نظر من بود چون به هیچ وجه دوست ندارم در هیچ گروهی فعالیت کنم.
    واتساپم هم نسخه 2.22.9.73 هست.
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین چون خیلی به این ویژگی نیاز دارم و اینکه بالاخره نمیتونم انتخاب کنم که هیچکس من رو به گروه اد نکنه، یکی از مسائلی بود که من رو از واتساپ نا امید میکنه.
    خواهش میکنم راهنمایی بفرمایین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH