احتمال عرضه یکی از گوشی‌های آینده وان‌پلاس با نمایشگر کشویی

کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به منظور افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه گوشی‌های خود بدون استفاده از ناچ، زمان و هزینه‌های فراوانی را صرف کرده‌اند. پیش‌تر شاهد رونمایی از نمایشگرهای حفره‌دار جهت استقرار دوربین، پنل‌ها با ساختار کشویی جانبی جهت میزبانی از دوربین‌های جلویی و سنسورها، دوربین‌های سلفی کشویی و نهایتا ساختار گوه‌ای به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون اوپو رنو بودیم. اوپو یک تولیدکننده چینی تلفن‌همراه است و برادر این برند یعنی وان‌پلاس (هر 2 برند زیرمجموعه کمپانی مشترکی هستند) نیز ایده‌های دیگری را در سر دارد و اخیرا از پتنت ثبت شده خود رونمایی کرده است.

بر اساس اعلام وب‌سایت LetsGoDigital به‌نظر می‌رسد که سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در اوایل سال جاری از پتنت ثبت شده توسط اوپو با نام “دستگاه الکترونیکی با پنل نمایشگر” رونمایی کرده است. یکی از تصاویر ضمیمه شده به این پتنت، هندستی با نمایشگر کشویی را نمایش می‌دهد. نمایشگر کشویی برای باز و بسته شدن از یک موتور بهره می‌گیرد و در مقایسه با نمایشگر اصلی از ابعاد ظریف‌تر و باریک‌تری برخوردار است. نمایشگر دوم می‌تواند جهت نمایش ابزارهای کنترل مجازی، هم‌زمان با پخش محتوا توسط نمایشگر اصلی به‌کار گرفته شود. این مشخصه احتمالا برای آن‌دسته از کاربرانی که به بازی‌های ویدیویی موبایل علاقه‌مند هستند، مفید خواهد بود؛ چرا که نمایشگر کشویی می‌تواند به‌عنوان یک کنترلر مجازی مورد استفاده قرار گیرد. دوربین‌ها و حسگرهای جلویی بر روی حاشیه فوقانی باریک نمایشگر تمام‌صفحه گوشی مستقر خواهند شد. با این‌حال امکان تماشای ویدیو یا انجام بازی‌های موبایلی بر روی یک نمایشگر تمام‌صفحه به‌همراه ارایه کلیه ابزارهای کنترلی ضروری بر روی نمایشگر کشویی، قابلیت جالب‌توجهی خواهد بود.

همچنین این پتنت از یک الگوی طراحی دیگر با نمایشگر دوم کشویی خارج‌شونده از لبه افقی دستگاه رونمایی می‌کند. این نمایشگر دوم احتمالا هنگام تماشای محتوا یا انجام بازی‌های موبایلی در حالت افقی به‌کار گرفته خواهد شد. در این حالت، نمایشگر تمام‌صفحه گوشی در سمت بالا و نمایشگر کشویی در قسمت پایینی آن قرار خواهد گرفت. به منظور فراهم نمودن امکان حرکت کشویی نمایشگر دوم در زمان کاربرد از یک گاردریل استفاده می‌شود. سال گذشته این الگوهای طراحی در گوشی‌هایی نظیر موتورولا دروید 4 به‌کار گرفته شدند. این هندست مجهز به یک صفحه‌کلید QWERTY فیزیکی با چیدمان افقی و ساختار کشویی بود. الگوی دیگر ارایه شده در این پتنت نمایانگر اسمارت‌فونی با نمایشگر دوم است که با بهره‌گیری از یک لولا باز می‌شود.

هفته آینده کمپانی اوپو از محصولات جدید رنوی خود رسما رونمایی خواهد کرد. حداقل یکی از مدل‌های این سری از مشخصه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف کمپانی بهره خواهند برد. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا بدون هرگونه افت کیفیت تصاویر بتوانند از قابلیت بزرگ‌نمایی دوربین استفاده کنند. اوپو در ماه فوریه و طی رویداد MWC از این فناوری رونمایی کرد و در آن‌جا اعلام شد که طی 3 ماهه دوم سال جاری یک گوشی با مشخصه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف عرضه خواهد شد. در همین مقطع زمانی، کمپانی اعلام کرد که نخستین هندست 5G اوپو نیز طی 3 ماهه دوم سال 2019 روانه بازار خواهد شد.

احتمال به‌کارگیری الگوهای موجود در پتنت، در یکی از گوشی‌های آینده وان‌پلاس

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ اوپو و وان‌پلاس زیرمجموعه کمپانی مشترکی هستند. در نتیجه ویژگی‌های جدید مشاهده شده در دستگاه اوپو غالبا در یکی از محصولات وان‌پلاس نیز به‌کار گرفته می‌شوند. بنابراین کلیه الگوهای به نمایش گذاشته شده در این پتنت به‌عنوان طراحی احتمالی گوشی آینده وان‌پلاس در نظر گرفته می‌شوند. تصاویر گوشی معرفی نشده وان‌پلاس 7 نشان می‌دهند که این مدل با یک دوربین سلفی کشویی ارایه خواهد شد. نسخه هم‌زاد این هندست یعنی وان‌پلاس 7T احتمالا طی 6 ماهه دوم امسال معرفی می‌شود. چندان تعجب‌آور نیست که ببینیم این هندست جهت استقرار دوربین سلفی جلویی و سنسورها از طراحی گوه‌ای شکل بهره‌برداری نماید.

الگوهای نمایش داده شده در پتنت جدید احتمالا در اواخر سال جاری یا حتی سال آینده توسط اوپو به‌کار گرفته می‌شوند. البته کماکان احتمال دارد که تولیدکنندگان گوشی از هیچ‌کدام از الگوهای مذکور استفاده نکنند.

اوپو دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در چین بوده و تنها در رده‌ای پایین‌تر از هواوی جای می‌گیرد. این برند اخیرا از تصمیم خود جهت ورود به بازار اسمارت‌فون آمریکا پرده برداشته است. این اقدام چندان قریب‌الوقوع نیست؛ چرا که کمپانی در وهله نخست و پیش از ورود به بازار آمریکا قصد دارد به کسب‌و‌کار اروپایی خود رونق ببخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH