ویژگی‌های جذاب و کاربردی جدید برای دستیار گوگل در اندروید منتشر شد

دستیار گوگل در اندروید، تغییرات جدید و پیشرفت‌های زیادی کرده است. بخش مهمی از این بهبود‌ها مربوط به افزایش کارایی هوش مصنوعی در جستجو و نحوه نمایش پاسخ‌ها و نتایج است.

دستیار گوگل

اکنون کارت‌های حاوی نتایج جستجو، اطلاعات و داده‌های مرتبط با سوالات و جستجو‌های شما را بسیار واضح‌تر و چشم‌نواز‌تر به نمایش می‌گذارند. همچنین چندین ویژگی جدید دیگر نیز در کنار آن عرضه شده که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت. برای مثال اگر شما در جستجوی تصاویر چند گربه ناز و شیطون هستید، دستیار گوگل علاوه بر نمایش لیستی از ملوس‌ترین نژاد‌های گربه، تصاویری از هر نژاد را نیز در اختیارتان می‌گذارد (تصویر بالا). همچنین اگر در جستجوی قیمت سهام شرکت‌ها هستید اطلاعات مربوطه، به صورت یک نمودار از گذشته تا زمان حال را به تصویر می‌کشد.

اگر به دنبال برنامه رویداد‌ها و اطلاعاتی در مورد چنین داده‌هایی هستید حتما سورپرایز خواهید شد زیرا در نمایش این دست از اطلاعات طراحان گوگل سلیقه بیشتری به خرج داده‌اند و با استفاده از عناصر بصری متنوع برای یافتن بهترین نتیجه به شما کمک شایانی خواهند کرد و موارد دیگری که به مرور با آنها آشنا خواهید شد.

علاوه بر بهبود هوش مصنوعی، ابزار‌های جدیدی نیز برای پاسخگویی کارآمد‌تر به نیاز‌ها و سوالات کاربران توسعه یافته است. برای نمونه اکنون شما به یک تراز حبابی واقعی، ابزار انتخاب رنگ بر اساس کد‌های رنگی وب (hex codes)، ماشین‌حسابی برای محاسبه میزان انعام که به tip calculator مشهور است و ماشین‌حساب دیگری برای محاسبه نرخ اجاره‌بها و هزینه‌های مربوط به خانه، مغازه و شرکت دسترسی دارید که به mortgage calculator شهرت دارد.

دستیار گوگل

گوگل در چند ماه گذشته با به‌روزرسانی‌های مداوم و پیوسته، سطح کارایی دستیار هوشمند خود را به خوبی بهبود داده است. شاید مهم‌ترین مثالی که در این مورد می‌توان زد مربوط به ویژگی حالت مترجم (Interpreter mode) باشد ولی به‌روزرسانی‌های امروز بیشتر بر روی بهبود قابلیت‌های پایه‌ای متمرکز بوده است. این آپدیت جدید هم اکنون برای کاربران اندروید در دسترس قرار داده شده است ولی هنوز معلوم نیست که آیا قابلیت‌های مشابهی نیز برای iOS عرضه خواهد شد یا خیر؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH